ФОТО ОТЧЁТ о замене лямбда зонда,ошибка Р0174,Р0154
Модераторы: SNOOPER, Nbf, Romik, BAlex, drcham, Podzemshik, SNOOPER, Nbf, Romik, BAlex, drcham, Podzemshik
- okudunov
- Сообщения: 50
- Зарегистрирован: 14 апр 2013, 06:58
- Двигатель:: 6g72 24кл бензин автомат
- Мой автомобиль(и):: мицубиси монтэро спорт.2000г.
- Откуда: североморск
- Откуда: североморск
- Благодарил (а): 20 раз
- Поблагодарили: 1 раз
Re: ФОТО ОТЧЁТ о замене лямбда зонда,ошибка Р0174,Р0154
Коллеги кто пробывал отключить лямды все,двигатель будет дёргаться?
- JJB
- Сообщения: 682
- Зарегистрирован: 14 дек 2011, 11:31
- Двигатель:: 6G72
- Мой автомобиль(и):: Montero Sport, Rav4
- Откуда: Казахстан, Астана
- Благодарил (а): 36 раз
- Поблагодарили: 62 раза
Re: ФОТО ОТЧЁТ о замене лямбда зонда,ошибка Р0174,Р0154
Если другие системы неисправны - будет.
Евгений. MMS 2000 г.;3 л; 4FA/T; XLS; спойлер+доп. приборы MPS; кожа; аморт., р/демпф.,пружины Tough Dog; лебедка по Подземщику; Multitronics; фаркоп; подогрев зеркал и сидений; Nokian Vatiiva A/T и Dunlop WINTER ICE01; важно:) Kasumi - 218
- temish83
- Сообщения: 93
- Зарегистрирован: 03 янв 2011, 20:13
- Двигатель:: 6g75 - Бензинка
- Мой автомобиль(и):: MonStero III Limited 2005 Объем 3,8 Gray
- Откуда: USA
- Откуда: Казахстан (Алма-АТА)
- Благодарил (а): 20 раз
- Поблагодарили: 2 раза
Re: ФОТО ОТЧЁТ о замене лямбда зонда,ошибка Р0174,Р0154
Плиз, хелп!
С наступающим всех! Счастья, здоровья, богатства и любви!
Тихо едешь - дальше будешь!
Шумно едешь - ближе будешь!
Хрень какая-то :))))))))))))))))
Шумно едешь - ближе будешь!
Хрень какая-то :))))))))))))))))
-
- Сообщения: 139
- Зарегистрирован: 21 ноя 2013, 13:56
- Двигатель:: 4М41
- Мой автомобиль(и):: Mitsubishi Pajero 3 2002
- Откуда: Костанай
- Благодарил (а): 1 раз
- Поблагодарили: 4 раза
Re: ФОТО ОТЧЁТ о замене лямбда зонда,ошибка Р0174,Р0154
Банк 1 сенсор 1 - рабочий
Банк 1 сенсор 2 - нерабочий
Банк 2 сенсор 1 - льёт форсунка или подсос воздуха
Банк 2 сенсор 2 - нерабочий
Банк 1 сенсор 2 - нерабочий
Банк 2 сенсор 1 - льёт форсунка или подсос воздуха
Банк 2 сенсор 2 - нерабочий
- monax2008
- Сообщения: 28
- Зарегистрирован: 22 окт 2013, 10:00
- Двигатель:: 6G72, бензин 3.0
- Мой автомобиль(и):: Мицубиси Паджеро Спорт 2001года
- Откуда: Киев
Re: ФОТО ОТЧЁТ о замене лямбда зонда,ошибка Р0174,Р0154
А если ошибка Р0173 и Р0170 и Р0304 выдает, то можеи быть тоже в лямбде проблемка??? По признакам тех что у Вас, у меня такая же хрень....
- okudunov
- Сообщения: 50
- Зарегистрирован: 14 апр 2013, 06:58
- Двигатель:: 6g72 24кл бензин автомат
- Мой автомобиль(и):: мицубиси монтэро спорт.2000г.
- Откуда: североморск
- Откуда: североморск
- Благодарил (а): 20 раз
- Поблагодарили: 1 раз
Re: ФОТО ОТЧЁТ о замене лямбда зонда,ошибка Р0174,Р0154
Есле ставить обманки на лямды то получается что лямды работать не будут?
-
- Сообщения: 33
- Зарегистрирован: 05 авг 2013, 15:35
- Двигатель:: 6G72
- Мой автомобиль(и):: Pajero Sport, 2003г.в. механика
- Откуда: Новосибирск
Re: ФОТО ОТЧЁТ о замене лямбда зонда,ошибка Р0174,Р0154
Привет всем.
подскажите по проблемке.
Тут загорелась ошибка
номера ошибок
Р0161 -это неисправин нагреватель датчика банка 2 датчик2.
Р0125
нашёл я где этот датчик, поставил я вместо туда на пробу, БОШ от Калины. машина завелась изменений по работе не заметил, по расходу тоже, Но тут же загорелась другая ошибка.
может это быть из-за того что не подошёл тот датчик что я заменил?
172 System Too Rich (Bank 1)
141
и ещё может из-за этих ошибок машина долго заводится??
подскажите по проблемке.
Тут загорелась ошибка
номера ошибок
Р0161 -это неисправин нагреватель датчика банка 2 датчик2.
Р0125
нашёл я где этот датчик, поставил я вместо туда на пробу, БОШ от Калины. машина завелась изменений по работе не заметил, по расходу тоже, Но тут же загорелась другая ошибка.
может это быть из-за того что не подошёл тот датчик что я заменил?
172 System Too Rich (Bank 1)
141
и ещё может из-за этих ошибок машина долго заводится??
- temish83
- Сообщения: 93
- Зарегистрирован: 03 янв 2011, 20:13
- Двигатель:: 6g75 - Бензинка
- Мой автомобиль(и):: MonStero III Limited 2005 Объем 3,8 Gray
- Откуда: USA
- Откуда: Казахстан (Алма-АТА)
- Благодарил (а): 20 раз
- Поблагодарили: 2 раза
Re: ФОТО ОТЧЁТ о замене лямбда зонда,ошибка Р0174,Р0154
Deluxe писал(а):Банк 1 сенсор 1 - рабочий
Банк 1 сенсор 2 - нерабочий
Банк 2 сенсор 1 - льёт форсунка или подсос воздуха
Банк 2 сенсор 2 - нерабочий
Подскажите плиз, мне стошник сказал, что меняют парами, получается мне нужно менять все 4 или можно 1 спереди и 1 сзади?
Тихо едешь - дальше будешь!
Шумно едешь - ближе будешь!
Хрень какая-то :))))))))))))))))
Шумно едешь - ближе будешь!
Хрень какая-то :))))))))))))))))
-
- Сообщения: 11
- Зарегистрирован: 13 ноя 2013, 16:01
- Двигатель:: бензин 6g72
- Мой автомобиль(и):: Mitsubishi Pajero Sport 3MT 2007
- Откуда: Воркута
- Благодарил (а): 6 раз
Re: ФОТО ОТЧЁТ о замене лямбда зонда,ошибка Р0174,Р0154
доброе время суток господа перечитал уже не один десяток страниц форума про эти шлямба зонды так и не понял какой куда бош ставить
наперед... 507а задние...133!?!??или я трою где то,думаю заменить сразу все;-)помогите плис юному делитанту:-D

-
- Сообщения: 139
- Зарегистрирован: 21 ноя 2013, 13:56
- Двигатель:: 4М41
- Мой автомобиль(и):: Mitsubishi Pajero 3 2002
- Откуда: Костанай
- Благодарил (а): 1 раз
- Поблагодарили: 4 раза
Re: ФОТО ОТЧЁТ о замене лямбда зонда,ошибка Р0174,Р0154
Можно поменять по одному лямбда-зонду нет ни какой разницы,амортизаторы меняют парами,а лямбды можно менять по одному!
-
- Сообщения: 33
- Зарегистрирован: 05 авг 2013, 15:35
- Двигатель:: 6G72
- Мой автомобиль(и):: Pajero Sport, 2003г.в. механика
- Откуда: Новосибирск
Re: ФОТО ОТЧЁТ о замене лямбда зонда,ошибка Р0174,Р0154
Поменял я два задних датчика. Ошибка погасла, ездил два дня. и тут снова загорелась, сканер показал Р0125. куда смотреть подскажите пожалуйста?
- DenVer
- Модератор
- Сообщения: 19700
- Зарегистрирован: 29 сен 2009, 17:21
- Двигатель:: бэнзин
- Мой автомобиль(и):: TLC-200
- Откуда: Краснодар
- Благодарил (а): 131 раз
- Поблагодарили: 468 раз
Re: ФОТО ОТЧЁТ о замене лямбда зонда,ошибка Р0174,Р0154
SNOOPER писал(а):P0125(2) Excessive Time To Enter Closed Loop Fuel Control
(2) This DTC will set on first trip fault is detected.
DTC P0125: EXCESSIVE TIME TO ENTER CLOSED LOOP FUEL CONTROL
DTC Set Criteria
At least 30 seconds have passed since engine started. Engine coolant temperature is more than 178°F (81°C). Engine speed is 1800-3500 RPM. Volumetric efficiency is 16-62 percent. Code will set if system does not enter closed loop control within 30 seconds of engine entering air/fuel mixture ratio feedback zone. Monitor is run only once per drive cycle.
Probable Causes
Heated Oxygen Sensor (HO2S) failed.
Fuel injector failed.
Fuel pressure regulator failed.
Fuel pump failed.
Fuel filter clogged.
Air intake system leak.
Exhaust system leak.
Powertrain Control Module (PCM) failed.
Diagnostic Procedure
NOTE: For terminal identification, see appropriate illustration under TERMINAL IDENTIFICATION in SELF-DIAGNOSTICS - INTRODUCTION article. For circuit and wire color identification, see appropriate wiring diagram in WIRING DIAGRAMS article.
NOTE: Federal vehicles have one front HO2S located in exhaust pipe upstream of catalytic converter. California vehicles have 2 front HO2S, one located upstream of left bank front catalytic converter and the other located upstream of right bank front catalytic converter.
Check front Heated Oxygen Sensor(s) (HO2S). See SENSORS under ENGINE SENSORS & SWITCHES in SYSTEM & COMPONENT TESTING article. If problem exists, replace front HO2S, then go to step 7 . If problem does not exist, go to next step.
Check wiring between front HO2S(s) and PCM 26-pin connector C-90 and 28-pin connector C-91. Also check 4-pin front HO2S connector(s) and PCM connectors C-90 and C-91. If problem exists, repair appropriate connector or wire, then go to step 7 . If problem does not exist, go to next step.
Disconnect each fuel injector connector and check resistance between fuel injector terminals. Resistance should be 13-16 ohms at 68°F (20°C). If any fuel injector resistance is not as specified, replace fuel injector. If all fuel injector resistances are as specified, go to next step.
Check wiring between injectors and PCM. Also check fuel injector connector, intermediate connectors and PCM 35-pin connector C-89. If problem exists, repair as necessary, then go to step 7 . If problem does not exist, go to next step.
Perform fuel pressure test. See FUEL PRESSURE under FUEL SYSTEM in BASIC DIAGNOSTIC PROCEDURES article. If fuel pressure is not within specifications, repair as necessary. If fuel pressure is within specifications, go to next step.
Check for intake system vacuum leak. Check for exhaust leaks at HO2S fittings, exhaust manifold or front pipes. Check for fuel filter and/or fuel line clogging. Check fuel pump for poor fuel delivery. If problem exists, repair as necessary, then go to next step. If problem does not exist, replace PCM, then go to next step.
Using scan tool, clear DTCs. Test drive vehicle following OBD-II drive cycle other monitor pattern. See OBD-II DRIVE CYCLES under VERIFYING REPAIRS in SELF-DIAGNOSTICS - INTRODUCTION article. Check for DTCs. Confirm DTC does not reset. See VERIFYING REPAIRS in SELF-DIAGNOSTICS - INTRODUCTION article.
DTC P0170 & P0173: FUEL TRIM MALFUNCTION
NOTE: On Federal vehicles, DTC P0170 applies to fuel trim malfunction on either bank. On California vehicles, DTC P0170 applies to fuel trim malfunction on bank 1 (cylinders No. 1, 3, and 5). DTC P0173 applies to fuel trim malfunction on bank 2 (cylinders No. 2, 4 and 6).
DTC Set Criteria
Engine is in closed loop control. Intake air temperature is more than 14°F (-10°C). Barometric pressure is more than 11 psi (76 kPa). Volume Airflow (VAF) sensor output frequency is 100 Hz or more. On all vehicles, code will set if long-range fuel correction is less than -12.5 percent, or more than +12.5 percent, for 5 seconds. On Federal vehicles, code will set if short-range fuel correction is less than -12.1 percent, or is more than +12.1 percent on 3.0L engine, or more than +11.7 percent on 3.5L engine, for 5 seconds. On California vehicles, code will set if short-range fuel correction is less than -7.4 percent, or more than +7.4 percent, for 5 seconds.
Engine is in closed loop control. Intake air temperature is more than 14°F (-10°C). Barometric pressure is more than 11 psi (76 kPa). Volume Airflow (VAF) sensor output frequency is less than 100 Hz. On all vehicles, code will set if long-range fuel correction is less than -12.5 percent, or more than +12.5 percent, for 5 seconds. On Federal vehicles, code will set if short-range fuel correction is less than -17.1 percent, or is more than +17.1 percent on 3.0L engine, or more than +16.7 percent on 3.5L engine, for 5 seconds. On California vehicles, code will set if short-range fuel correction is less than -12.4 percent, or more than +12.4 percent, for 5 seconds.
Engine is in closed loop control. Front Heated Oxygen Sensor (HO2S) is active. Code will set if long-range fuel correction is less than -12.5 percent, or more than +12.5 percent, for 5 seconds. Code will also set if short-range fuel correction is less than -30 percent, or is more than +25 percent, for 5 seconds.
Probable Causes
VAF sensor failed.
Fuel injector failed.
Incorrect fuel pressure.
Air intake system leak.
HO2S failed.
Engine Coolant Temperature (ECT) sensor failed.
Intake Air Temperature (IAT) sensor failed.
Barometric Pressure (BARO) sensor failed.
Exhaust system leak.
Incorrect fuel used.
Powertrain Control Module (PCM) failed.
Diagnostic Procedure
NOTE: For terminal identification, see appropriate illustration under TERMINAL IDENTIFICATION in SELF-DIAGNOSTICS - INTRODUCTION article. For circuit and wire color identification, see appropriate wiring diagram in WIRING DIAGRAMS article.
1Using scan tool, check data list item No. 13 (intake air temperature). If temperature displayed on scan tool is equal to actual air temperature as measured with a thermometer, go to next step. If temperature displayed on scan tool is not equal to actual air temperature, check intake air temperature sensor circuit. See DTC P0110: INTAKE AIR TEMPERATURE (IAT) SENSOR CIRCUIT MALFUNCTION .
2Using scan tool, check data list item No. 21 (engine coolant temperature). If temperature displayed on scan tool is equal to actual engine coolant temperature as measured with a thermometer, go to next step. If temperature displayed on scan tool is not equal to actual coolant temperature, check engine coolant sensor temperature circuit. See DTC P0115: ENGINE COOLANT TEMPERATURE (ECT) SENSOR CIRCUIT MALFUNCTION .
3Using scan tool, check data list item No. 25 (barometric pressure). Compare readings with expected values. See BAROMETRIC PRESSURE table. If scan tool reading is as specified, go to next step. If scan tool reading is not as specified, check barometric pressure sensor circuit. See DTC P0105: BAROMETRIC (BARO) PRESSURE SENSOR CIRCUIT MALFUNCTION .
BAROMETRIC PRESSURE
Altitude - Ft. (m) kPa
0 (0) 101
1969 (600) 95
3937 (1200) 88
5906 (1800) 81
4Disconnect fuel injector connectors. (All fuel injectors on Federal vehicle, fuel injectors No. 1, 3 and 5 on California vehicle with DTC P0170, or fuel injectors No. 2, 4 and 6 on California vehicle with DTC P0173.) Check resistance between fuel injector terminals. Resistance should be 13-16 ohms at 68°F (20°C). If resistance is as specified, go to next step. If resistance is not as specified, replace fuel injector, then go to step 13 .
5Check wiring between injectors and PCM 35-pin connector C-89. Also check fuel injector connectors, intermediate connector and PCM connector C-89. If problem exists, repair as necessary, then go to step 13 . If problem does not exist, go to next step.
6Perform fuel pressure test. See FUEL PRESSURE under FUEL SYSTEM in BASIC DIAGNOSTIC PROCEDURES article. If fuel pressure is within specification, go to next step. If fuel pressure is not within specification, repair as necessary, then go to step 13 .
7Using scan tool, check data list item No. 81 (long-term fuel trim). If fuel trim is more than zero (during closed loop), go to next step. If fuel trim is less than zero (during closed loop), go to step 11 .
8Check for restrictions to airflow or for air or vacuum leaks in intake system. If problem exists, repair as necessary, then go to step 13 . If problem does not exist, go to next step.
9Using scan tool, check data list item No. 12 (volume airflow). On 3.0L engine, reading should be 25-51 Hz at idle and 74-114 Hz at 2500 RPM. On 3.5L engine, reading should be 18-44 Hz at idle and 58-98 Hz at 2500 RPM. If scan tool reading is not as specified, replace VAF sensor, then go to step 13 . If scan tool reading is as specified, go to next step.
10Check for fuel filter and/or fuel line blockage. Check for clogged injectors. Check fuel pump output volume. Check fuel for contamination. Check for exhaust leaks. If problem exists, repair as necessary, then go to step 13 . If problem does not exist, replace PCM, then go to step 13 .
11Using scan tool, check data list item No. 12 (volume airflow). On 3.0L engine, reading should be 25-51 Hz at idle and 74-114 Hz at 2500 RPM. On 3.5L engine, reading should be 18-44 at idle and 58-98 at 2500 RPM. If reading is within specification, go to next step. If reading is not within specification, replace VAF sensor, then go to step 13 .
12Check for fuel injector leakage. Check fuel for contamination. If problem exists, repair as necessary, then go to next step. If problem does not exist, replace PCM, then go to next step.
13Using scan tool, clear DTCs. Test drive vehicle following OBD-II drive cycle fuel trim monitor pattern. See OBD-II DRIVE CYCLES under VERIFYING REPAIRS in SELF-DIAGNOSTICS - INTRODUCTION article. Check for DTCs. Confirm DTC does not reset. See VERIFYING REPAIRS in SELF-DIAGNOSTICS - INTRODUCTION article.
-
- Сообщения: 14
- Зарегистрирован: 06 янв 2014, 15:54
- Двигатель:: 6G72
- Мой автомобиль(и):: Pajero sport 1
- Откуда: Москва
Re: ФОТО ОТЧЁТ о замене лямбда зонда,ошибка Р0174,Р0154
Добрый день, подскажите если знаете:
Есть ли номера деталей: кислородный датчик фирмы DENSO сразу с фишкой (не оригинал)!!!! Если кто может помочь то просьба отписать:
Левый: перед, зад
Правый: перед, зад
Есть ли номера деталей: кислородный датчик фирмы DENSO сразу с фишкой (не оригинал)!!!! Если кто может помочь то просьба отписать:
Левый: перед, зад
Правый: перед, зад
- DenVer
- Модератор
- Сообщения: 19700
- Зарегистрирован: 29 сен 2009, 17:21
- Двигатель:: бэнзин
- Мой автомобиль(и):: TLC-200
- Откуда: Краснодар
- Благодарил (а): 131 раз
- Поблагодарили: 468 раз
Re: ФОТО ОТЧЁТ о замене лямбда зонда,ошибка Р0174,Р0154
Denso DOX-0343 - перед
Denso DOX-0336- зад правый
Denso DOX-0344- зад левый
А смысл покупать такие дорогие? Они раза в два дороже тех, которые обжимать нужно.
Denso DOX-0336- зад правый
Denso DOX-0344- зад левый
А смысл покупать такие дорогие? Они раза в два дороже тех, которые обжимать нужно.
- YAKOVYAAV
- Сообщения: 347
- Зарегистрирован: 18 сен 2010, 02:01
- Двигатель:: 4m41
- Мой автомобиль(и):: Pajero sport new
- Откуда: Чебоксары
- Откуда: Чебоксары
- Благодарил (а): 1 раз
- Поблагодарили: 4 раза
- Контактная информация:
Re: ФОТО ОТЧЁТ о замене лямбда зонда,ошибка Р0174,Р0154
Доброго времени суток.
Вылетает ошибка Р0135 "Неисправность цепи подогрева датчика кислорода (bank 1, датчик 1)" , как я понял аналог ошибок 154 и 174., т.к. у меня pajero.
Прочитал форум, но так и не понял с какой стороны необходимо заменить, 100% это передний, левый или правый?
Вылетает ошибка Р0135 "Неисправность цепи подогрева датчика кислорода (bank 1, датчик 1)" , как я понял аналог ошибок 154 и 174., т.к. у меня pajero.
Прочитал форум, но так и не понял с какой стороны необходимо заменить, 100% это передний, левый или правый?
Mitsubisi Pajero Sport new 2009г.в., 3,2л, 4M41 , 4WD, АКПП
- DenVer
- Модератор
- Сообщения: 19700
- Зарегистрирован: 29 сен 2009, 17:21
- Двигатель:: бэнзин
- Мой автомобиль(и):: TLC-200
- Откуда: Краснодар
- Благодарил (а): 131 раз
- Поблагодарили: 468 раз
Re: ФОТО ОТЧЁТ о замене лямбда зонда,ошибка Р0174,Р0154
Первая банка это та, на которой находится первый цилиндр, обсуждалось это множество раз
- YAKOVYAAV
- Сообщения: 347
- Зарегистрирован: 18 сен 2010, 02:01
- Двигатель:: 4m41
- Мой автомобиль(и):: Pajero sport new
- Откуда: Чебоксары
- Откуда: Чебоксары
- Благодарил (а): 1 раз
- Поблагодарили: 4 раза
- Контактная информация:
Re: ФОТО ОТЧЁТ о замене лямбда зонда,ошибка Р0174,Р0154
понял..спасибо..запутался просто.... 

Mitsubisi Pajero Sport new 2009г.в., 3,2л, 4M41 , 4WD, АКПП