Детонация двигателя

Все что связанно с бензиновыми двигателями Pajero (6G72, 4G54, etc.)

Модераторы: SNOOPER, Nbf, Romik, BAlex, drcham, алексей - Маленький Мук, DenVer

aad
Сообщения: 222
Зарегистрирован: 14 сен 2008, 11:40
Двигатель:: 6G72
Мой автомобиль(и):: Паджеро 4
Откуда: РК, Актобе
Откуда: Казахстан
Благодарил (а): 1 раз

Сообщение aad »

Michael35 писал(а):она даже оплавилась немного
Если так, то меняйте свечи конечно. Посмотрите, нет ли масла в колодцах. :)
П4, 07, 3л, Араб.
Montero Sport, 2000, 3л, акпп (продан)
Аватара пользователя
SNOOPER
Модератор
Сообщения: 56848
Зарегистрирован: 11 дек 2004, 19:49
Двигатель:: 4D56
Мой автомобиль(и):: NewMPS
Откуда: 78
Откуда: Spb
Благодарил (а): 1001 раз
Поблагодарили: 4654 раза

Сообщение SNOOPER »

boda писал(а):я 10000 т км назад менял свечи и провода,теперь что опять все менять????
Да меняйте хоть каждый день, дело Ваше :)
Раз на вопросы ответить не можите :sad:
aad
Сообщения: 222
Зарегистрирован: 14 сен 2008, 11:40
Двигатель:: 6G72
Мой автомобиль(и):: Паджеро 4
Откуда: РК, Актобе
Откуда: Казахстан
Благодарил (а): 1 раз

Сообщение aad »

:D
boda писал(а):теперь что опять все менять????
Вы б ошибки для начала почитали... Если SES зажглась - 100% понятно будет где рыть! :D
П4, 07, 3л, Араб.
Montero Sport, 2000, 3л, акпп (продан)
Аватара пользователя
BARS 1977
Сообщения: 42
Зарегистрирован: 28 май 2007, 13:35
Откуда: москва "царицыно"

Сообщение BARS 1977 »

компьютер пишет некачественное топливо ,код ошибки не помню
Montero Sport LS 4WD 3л 2000 ЧЕРНЫЙ Биксинон
Аватара пользователя
Michael35
Сообщения: 1471
Зарегистрирован: 31 окт 2007, 17:24
Двигатель:: 4D56
Мой автомобиль(и):: Pajero II, 3 дв., 4D56, РКП
Откуда: г.Вологда
Откуда: г.Вологда
Благодарил (а): 74 раза
Поблагодарили: 7 раз
Контактная информация:

Сообщение Michael35 »

Странно - мне не написал... а Вам написал, про качество топлива... :roll:
Подготовленный Pajero II, '94, SS, 4D56T, РКП, 3 дв. (нелинейный бодик 4 см, Simex ET, силовой бампер, пороги, эксп.багажник, лебедка Come Up, шноркель)
Аватара пользователя
SNOOPER
Модератор
Сообщения: 56848
Зарегистрирован: 11 дек 2004, 19:49
Двигатель:: 4D56
Мой автомобиль(и):: NewMPS
Откуда: 78
Откуда: Spb
Благодарил (а): 1001 раз
Поблагодарили: 4654 раза

Сообщение SNOOPER »

boda писал(а):компьютер пишет некачественное топливо ,код ошибки не помню
Ещё раз повторяю, нет такого кода :)
Года три назад одному нашему тоже в Рольфе сказали: горит из за АБС :D
Умельцы :sad:
Аватара пользователя
BARS 1977
Сообщения: 42
Зарегистрирован: 28 май 2007, 13:35
Откуда: москва "царицыно"

Сообщение BARS 1977 »

и снова по теме !!!был в сервисе,компьютер показал ошибки:P0173.P0170.P0125.что это за ошибки???????
Montero Sport LS 4WD 3л 2000 ЧЕРНЫЙ Биксинон
Аватара пользователя
BARS 1977
Сообщения: 42
Зарегистрирован: 28 май 2007, 13:35
Откуда: москва "царицыно"

Сообщение BARS 1977 »

да еще выкрутили первую свечу,свеча хорошая,рабочия,без всякого нагара !!!!!!!!!
Montero Sport LS 4WD 3л 2000 ЧЕРНЫЙ Биксинон
aad
Сообщения: 222
Зарегистрирован: 14 сен 2008, 11:40
Двигатель:: 6G72
Мой автомобиль(и):: Паджеро 4
Откуда: РК, Актобе
Откуда: Казахстан
Благодарил (а): 1 раз

Сообщение aad »

boda писал(а):что это за ошибки
P0125 - управление топливоподачей с обратной связью.
Р0170 - топливный баланс для правой головки цилиндров.
Р0173 - топливный баланс для левой головки цилиндров.
Хотите подробнее, качайте книжку :D По этим ошибкам неисправностей может быть больше, чем можно представить... начиная с кислородных датчиков, форсунок и тд, заканчивая утечками в системе впуска и выпуска.
Короче...
boda писал(а):некачественное топливо
отпадает :D
П4, 07, 3л, Араб.
Montero Sport, 2000, 3л, акпп (продан)
Аватара пользователя
BARS 1977
Сообщения: 42
Зарегистрирован: 28 май 2007, 13:35
Откуда: москва "царицыно"

Сообщение BARS 1977 »

с чево начать то ????????????? ](*,)
Montero Sport LS 4WD 3л 2000 ЧЕРНЫЙ Биксинон
Аватара пользователя
SNOOPER
Модератор
Сообщения: 56848
Зарегистрирован: 11 дек 2004, 19:49
Двигатель:: 4D56
Мой автомобиль(и):: NewMPS
Откуда: 78
Откуда: Spb
Благодарил (а): 1001 раз
Поблагодарили: 4654 раза

Сообщение SNOOPER »

P0125(2) Excessive Time To Enter Closed Loop Fuel Control
(2) This DTC will set on first trip fault is detected.

DTC P0125: EXCESSIVE TIME TO ENTER CLOSED LOOP FUEL CONTROL
DTC Set Criteria
At least 30 seconds have passed since engine started. Engine coolant temperature is more than 178°F (81°C). Engine speed is 1800-3500 RPM. Volumetric efficiency is 16-62 percent. Code will set if system does not enter closed loop control within 30 seconds of engine entering air/fuel mixture ratio feedback zone. Monitor is run only once per drive cycle.
Probable Causes
Heated Oxygen Sensor (HO2S) failed.
Fuel injector failed.
Fuel pressure regulator failed.
Fuel pump failed.
Fuel filter clogged.
Air intake system leak.
Exhaust system leak.
Powertrain Control Module (PCM) failed.
Diagnostic Procedure
NOTE: For terminal identification, see appropriate illustration under TERMINAL IDENTIFICATION in SELF-DIAGNOSTICS - INTRODUCTION article. For circuit and wire color identification, see appropriate wiring diagram in WIRING DIAGRAMS article.


NOTE: Federal vehicles have one front HO2S located in exhaust pipe upstream of catalytic converter. California vehicles have 2 front HO2S, one located upstream of left bank front catalytic converter and the other located upstream of right bank front catalytic converter.


Check front Heated Oxygen Sensor(s) (HO2S). See SENSORS under ENGINE SENSORS & SWITCHES in SYSTEM & COMPONENT TESTING article. If problem exists, replace front HO2S, then go to step 7 . If problem does not exist, go to next step.
Check wiring between front HO2S(s) and PCM 26-pin connector C-90 and 28-pin connector C-91. Also check 4-pin front HO2S connector(s) and PCM connectors C-90 and C-91. If problem exists, repair appropriate connector or wire, then go to step 7 . If problem does not exist, go to next step.
Disconnect each fuel injector connector and check resistance between fuel injector terminals. Resistance should be 13-16 ohms at 68°F (20°C). If any fuel injector resistance is not as specified, replace fuel injector. If all fuel injector resistances are as specified, go to next step.
Check wiring between injectors and PCM. Also check fuel injector connector, intermediate connectors and PCM 35-pin connector C-89. If problem exists, repair as necessary, then go to step 7 . If problem does not exist, go to next step.
Perform fuel pressure test. See FUEL PRESSURE under FUEL SYSTEM in BASIC DIAGNOSTIC PROCEDURES article. If fuel pressure is not within specifications, repair as necessary. If fuel pressure is within specifications, go to next step.
Check for intake system vacuum leak. Check for exhaust leaks at HO2S fittings, exhaust manifold or front pipes. Check for fuel filter and/or fuel line clogging. Check fuel pump for poor fuel delivery. If problem exists, repair as necessary, then go to next step. If problem does not exist, replace PCM, then go to next step.
Using scan tool, clear DTCs. Test drive vehicle following OBD-II drive cycle other monitor pattern. See OBD-II DRIVE CYCLES under VERIFYING REPAIRS in SELF-DIAGNOSTICS - INTRODUCTION article. Check for DTCs. Confirm DTC does not reset. See VERIFYING REPAIRS in SELF-DIAGNOSTICS - INTRODUCTION article.

DTC P0170 & P0173: FUEL TRIM MALFUNCTION
NOTE: On Federal vehicles, DTC P0170 applies to fuel trim malfunction on either bank. On California vehicles, DTC P0170 applies to fuel trim malfunction on bank 1 (cylinders No. 1, 3, and 5). DTC P0173 applies to fuel trim malfunction on bank 2 (cylinders No. 2, 4 and 6).


DTC Set Criteria
Engine is in closed loop control. Intake air temperature is more than 14°F (-10°C). Barometric pressure is more than 11 psi (76 kPa). Volume Airflow (VAF) sensor output frequency is 100 Hz or more. On all vehicles, code will set if long-range fuel correction is less than -12.5 percent, or more than +12.5 percent, for 5 seconds. On Federal vehicles, code will set if short-range fuel correction is less than -12.1 percent, or is more than +12.1 percent on 3.0L engine, or more than +11.7 percent on 3.5L engine, for 5 seconds. On California vehicles, code will set if short-range fuel correction is less than -7.4 percent, or more than +7.4 percent, for 5 seconds.
Engine is in closed loop control. Intake air temperature is more than 14°F (-10°C). Barometric pressure is more than 11 psi (76 kPa). Volume Airflow (VAF) sensor output frequency is less than 100 Hz. On all vehicles, code will set if long-range fuel correction is less than -12.5 percent, or more than +12.5 percent, for 5 seconds. On Federal vehicles, code will set if short-range fuel correction is less than -17.1 percent, or is more than +17.1 percent on 3.0L engine, or more than +16.7 percent on 3.5L engine, for 5 seconds. On California vehicles, code will set if short-range fuel correction is less than -12.4 percent, or more than +12.4 percent, for 5 seconds.
Engine is in closed loop control. Front Heated Oxygen Sensor (HO2S) is active. Code will set if long-range fuel correction is less than -12.5 percent, or more than +12.5 percent, for 5 seconds. Code will also set if short-range fuel correction is less than -30 percent, or is more than +25 percent, for 5 seconds.
Probable Causes
VAF sensor failed.
Fuel injector failed.
Incorrect fuel pressure.
Air intake system leak.
HO2S failed.
Engine Coolant Temperature (ECT) sensor failed.
Intake Air Temperature (IAT) sensor failed.
Barometric Pressure (BARO) sensor failed.
Exhaust system leak.
Incorrect fuel used.
Powertrain Control Module (PCM) failed.
Diagnostic Procedure
NOTE: For terminal identification, see appropriate illustration under TERMINAL IDENTIFICATION in SELF-DIAGNOSTICS - INTRODUCTION article. For circuit and wire color identification, see appropriate wiring diagram in WIRING DIAGRAMS article.


1Using scan tool, check data list item No. 13 (intake air temperature). If temperature displayed on scan tool is equal to actual air temperature as measured with a thermometer, go to next step. If temperature displayed on scan tool is not equal to actual air temperature, check intake air temperature sensor circuit. See DTC P0110: INTAKE AIR TEMPERATURE (IAT) SENSOR CIRCUIT MALFUNCTION .
2Using scan tool, check data list item No. 21 (engine coolant temperature). If temperature displayed on scan tool is equal to actual engine coolant temperature as measured with a thermometer, go to next step. If temperature displayed on scan tool is not equal to actual coolant temperature, check engine coolant sensor temperature circuit. See DTC P0115: ENGINE COOLANT TEMPERATURE (ECT) SENSOR CIRCUIT MALFUNCTION .
3Using scan tool, check data list item No. 25 (barometric pressure). Compare readings with expected values. See BAROMETRIC PRESSURE table. If scan tool reading is as specified, go to next step. If scan tool reading is not as specified, check barometric pressure sensor circuit. See DTC P0105: BAROMETRIC (BARO) PRESSURE SENSOR CIRCUIT MALFUNCTION .
BAROMETRIC PRESSURE
Altitude - Ft. (m) kPa
0 (0) 101
1969 (600) 95
3937 (1200) 88
5906 (1800) 81


4Disconnect fuel injector connectors. (All fuel injectors on Federal vehicle, fuel injectors No. 1, 3 and 5 on California vehicle with DTC P0170, or fuel injectors No. 2, 4 and 6 on California vehicle with DTC P0173.) Check resistance between fuel injector terminals. Resistance should be 13-16 ohms at 68°F (20°C). If resistance is as specified, go to next step. If resistance is not as specified, replace fuel injector, then go to step 13 .
5Check wiring between injectors and PCM 35-pin connector C-89. Also check fuel injector connectors, intermediate connector and PCM connector C-89. If problem exists, repair as necessary, then go to step 13 . If problem does not exist, go to next step.
6Perform fuel pressure test. See FUEL PRESSURE under FUEL SYSTEM in BASIC DIAGNOSTIC PROCEDURES article. If fuel pressure is within specification, go to next step. If fuel pressure is not within specification, repair as necessary, then go to step 13 .
7Using scan tool, check data list item No. 81 (long-term fuel trim). If fuel trim is more than zero (during closed loop), go to next step. If fuel trim is less than zero (during closed loop), go to step 11 .
8Check for restrictions to airflow or for air or vacuum leaks in intake system. If problem exists, repair as necessary, then go to step 13 . If problem does not exist, go to next step.
9Using scan tool, check data list item No. 12 (volume airflow). On 3.0L engine, reading should be 25-51 Hz at idle and 74-114 Hz at 2500 RPM. On 3.5L engine, reading should be 18-44 Hz at idle and 58-98 Hz at 2500 RPM. If scan tool reading is not as specified, replace VAF sensor, then go to step 13 . If scan tool reading is as specified, go to next step.
10Check for fuel filter and/or fuel line blockage. Check for clogged injectors. Check fuel pump output volume. Check fuel for contamination. Check for exhaust leaks. If problem exists, repair as necessary, then go to step 13 . If problem does not exist, replace PCM, then go to step 13 .
11Using scan tool, check data list item No. 12 (volume airflow). On 3.0L engine, reading should be 25-51 Hz at idle and 74-114 Hz at 2500 RPM. On 3.5L engine, reading should be 18-44 at idle and 58-98 at 2500 RPM. If reading is within specification, go to next step. If reading is not within specification, replace VAF sensor, then go to step 13 .
12Check for fuel injector leakage. Check fuel for contamination. If problem exists, repair as necessary, then go to next step. If problem does not exist, replace PCM, then go to next step.
13Using scan tool, clear DTCs. Test drive vehicle following OBD-II drive cycle fuel trim monitor pattern. See OBD-II DRIVE CYCLES under VERIFYING REPAIRS in SELF-DIAGNOSTICS - INTRODUCTION article. Check for DTCs. Confirm DTC does not reset. See VERIFYING REPAIRS in SELF-DIAGNOSTICS - INTRODUCTION article.
Аватара пользователя
SNOOPER
Модератор
Сообщения: 56848
Зарегистрирован: 11 дек 2004, 19:49
Двигатель:: 4D56
Мой автомобиль(и):: NewMPS
Откуда: 78
Откуда: Spb
Благодарил (а): 1001 раз
Поблагодарили: 4654 раза

Сообщение SNOOPER »

antoneyad писал(а):boda писал(а):некачественное топливо отпадает
Не факт :)
SNOOPER писал(а):Incorrect fuel used.
Какой бензус льём :)
aad
Сообщения: 222
Зарегистрирован: 14 сен 2008, 11:40
Двигатель:: 6G72
Мой автомобиль(и):: Паджеро 4
Откуда: РК, Актобе
Откуда: Казахстан
Благодарил (а): 1 раз

Сообщение aad »

... давление топлива не соответствует норме, использование неподходящего топлива, неисправность форсунок... Это из книжки.
SNOOPER писал(а):Не факт
возможно :) , но больше похоже на какую-то неиспр. топливной системы.
Для начала проверить давление, может фильтр забит... Мне последний раз (забирая машину из сервиса) сказали, что давление немного снизили, и вот возникли похожие проблемы...
Конечно попробуйте поменять заправку. Если не поможет, то ковырять топливную систему... датчики и механику...
П4, 07, 3л, Араб.
Montero Sport, 2000, 3л, акпп (продан)
Аватара пользователя
BARS 1977
Сообщения: 42
Зарегистрирован: 28 май 2007, 13:35
Откуда: москва "царицыно"

Сообщение BARS 1977 »

до детонации двиготеля лил 92 после 95
Montero Sport LS 4WD 3л 2000 ЧЕРНЫЙ Биксинон
Аватара пользователя
SNOOPER
Модератор
Сообщения: 56848
Зарегистрирован: 11 дек 2004, 19:49
Двигатель:: 4D56
Мой автомобиль(и):: NewMPS
Откуда: 78
Откуда: Spb
Благодарил (а): 1001 раз
Поблагодарили: 4654 раза

Сообщение SNOOPER »

antoneyad писал(а):Мне последний раз (забирая машину из сервиса) сказали, что давление немного снизили,
Это как :shock: во блин братья Казахи до чего дошли :D
aad
Сообщения: 222
Зарегистрирован: 14 сен 2008, 11:40
Двигатель:: 6G72
Мой автомобиль(и):: Паджеро 4
Откуда: РК, Актобе
Откуда: Казахстан
Благодарил (а): 1 раз

Сообщение aad »

boda писал(а):до детонации двиготеля лил 92 после 95
Помогло?
SNOOPER писал(а):Это как во блин братья Казахи до чего дошли
Могу ошибаться, может не так понял сервисмена :D . Я то лишь пользователь :D
П4, 07, 3л, Араб.
Montero Sport, 2000, 3л, акпп (продан)
Аватара пользователя
BARS 1977
Сообщения: 42
Зарегистрирован: 28 май 2007, 13:35
Откуда: москва "царицыно"

Сообщение BARS 1977 »

севодня в сервисе сняли штекир с датчика каторый установлен возле воздушного фильтра ,машина стала равней работать,резко газ в пол никаких провалов ,стоит опять подключить датчик,газ в пол машина захлебывается,и начинает стрелять в выхлопную трубу.а ошибка p0125 это случайно ни этот датчик накрылся?????? :oops:
Montero Sport LS 4WD 3л 2000 ЧЕРНЫЙ Биксинон
Аватара пользователя
BARS 1977
Сообщения: 42
Зарегистрирован: 28 май 2007, 13:35
Откуда: москва "царицыно"

Сообщение BARS 1977 »

насчет бензина !!!!!да получше стало
Montero Sport LS 4WD 3л 2000 ЧЕРНЫЙ Биксинон
Аватара пользователя
SNOOPER
Модератор
Сообщения: 56848
Зарегистрирован: 11 дек 2004, 19:49
Двигатель:: 4D56
Мой автомобиль(и):: NewMPS
Откуда: 78
Откуда: Spb
Благодарил (а): 1001 раз
Поблагодарили: 4654 раза

Сообщение SNOOPER »

boda писал(а):севодня в сервисе сняли штекир с датчика каторый установлен возле воздушного фильтра ,машина стала равней работать,резко газ в пол никаких провалов
Так без расходомера, бензин льёт по полной...... вот и нет провалов.
Попробуйте расходомер с другой машины, если он врёт все настройки разъедутся :)
Аватара пользователя
BARS 1977
Сообщения: 42
Зарегистрирован: 28 май 2007, 13:35
Откуда: москва "царицыно"

Сообщение BARS 1977 »

на днях решил почистить фарсунки ,проверить свечи и провода,заехал в сервис ,компьютер показал опять ошибки р0170 и р0173,когда сняли инжектор,то оказалось что нет прокладки на впускном коллекторе,заменил топливный фильтр,после этих поцедур ,автомобиль стал намного лучше работать,но небольшой провал иногда поевляется,лампочка ses пока не горит,сервисмены предлогают залить литров 10 ,98 бензола???? :-k
Montero Sport LS 4WD 3л 2000 ЧЕРНЫЙ Биксинон
Ответить

Вернуться в «Бензиновый двигатель Mitsubishi»