Правила форума
Дорогие друзья!
Пожалуйста, при создании и поиске сообщений не забывайте пользоваться гиперссылками на тематические разделы, расположенными на главной странице раздела "Новый Pajero Sport"
Двигатель MPI или Multi Point Injection (многоточечный впрыск) — бензиновый нетурбированный двигатель, использующий распределенный многоточечный впрыск топлива через инжекторы
Спасибо! Буду ждать.
И если не сложно, напиши потом расшифровку этих пунктов, просто текстом, или как я на картинке подпиши.
Думаю многим будет полезно.
цитата из MUT3, по процедуре обучения клапана ТНВД
SUPPLY PUMP CORRECTION LEARNING PROCEDURE
M1001014400299
PURPOSE
The engine-ECU learns the relation between the suction control valve (linear solenoid valve) of the supply pump drive current and the fuel injection volume.
The learning value is calculated from the suction control valve drive current and the rail pressure sensor output voltage.
When the supply pump is replaced, therefore, this learning must be executed.
Re-learning is executed when the engine is idling after the learning value in the engine-ECU has been reset by the M.U.T.-III.
LEARNING PROCEDURE
After the ignition switch is in "LOCK" (OFF) position, connect the M.U.T.-III to the diagnosis connector.
1.Turn the ignition switch to "ON" position. (Do not start the engine.)
2.Select SPECIAL FUNCTION from the function menu.
3.Select INITIALIZATION from SPECIAL FUNCTION menu.
4.Select and initialize Item No. 21 Supply pump exchange service.
5.After initializing, run the engine at idle in the following conditions.
•Accelerator pedal: OFF
•Engine coolant temperature: 60°C or higher
•Fuel temperature: 30°C or higher
6.Confirm that the item No. 65 High pressure pump learned status on M.U.T.-III Service Data is "2".
NOTE:
"2" indicates that the learning has completed.
Не чего не понял, с вашей программы можно сделать инициализацию клапана ТНВД или нет, это я к тому что проверяя функции увидел что в пункте иниц. клапана ТНВД не активна иконка, хотя обучение малому впрыску прошло успешно.
cintakc писал(а):цитата из MUT3, по процедуре обучения клапана ТНВД
SUPPLY PUMP CORRECTION LEARNING PROCEDURE
M1001014400299
PURPOSE
The engine-ECU learns the relation between the suction control valve (linear solenoid valve) of the supply pump drive current and the fuel injection volume.
The learning value is calculated from the suction control valve drive current and the rail pressure sensor output voltage.
When the supply pump is replaced, therefore, this learning must be executed.
Re-learning is executed when the engine is idling after the learning value in the engine-ECU has been reset by the M.U.T.-III.
LEARNING PROCEDURE
After the ignition switch is in "LOCK" (OFF) position, connect the M.U.T.-III to the diagnosis connector.
1.Turn the ignition switch to "ON" position. (Do not start the engine.)
2.Select SPECIAL FUNCTION from the function menu.
3.Select INITIALIZATION from SPECIAL FUNCTION menu.
4.Select and initialize Item No. 21 Supply pump exchange service.
5.After initializing, run the engine at idle in the following conditions.
•Accelerator pedal: OFF
•Engine coolant temperature: 60°C or higher
•Fuel temperature: 30°C or higher
6.Confirm that the item No. 65 High pressure pump learned status on M.U.T.-III Service Data is "2".
NOTE:
"2" indicates that the learning has completed.
У меня клапан обучился нормально. Нужно запускать обучение до включения движка как в инструкции.
И еще вопрос - прошивка движка меня не стоковая и расход топлива что Торк что БК существенно занижает где-то на литр - полтора. Как-то можно поправить и где?
molvinets писал(а):У меня клапан обучился нормально. Нужно запускать обучение до включения движка как в инструкции.
И еще вопрос - прошивка движка меня не стоковая и расход топлива что Торк что БК существенно занижает где-то на литр - полтора. Как-то можно поправить и где?
В Тоrque по-моему, в настройках профиля можно подкорректировать.
molvinets писал(а):У меня клапан обучился нормально. Нужно запускать обучение до включения движка как в инструкции.
И еще вопрос - прошивка движка меня не стоковая и расход топлива что Торк что БК существенно занижает где-то на литр - полтора. Как-то можно поправить и где?
Если БК врёт, то это так софт сделан, это не поправишь, только софт заменить(обновить).
Говори правду, и тогда не придется ничего запоминать!