P0421 warm up catalyst deterioration 1
чует моя з...а что пахнет тут некислыми финансовыми вливаниями...
нашел кой чего в поиске, но ответа не получил (может бензин, может лямбда, может катализатор). Одно могу сказать - показания задних лямбд скачет относительно друг друга. Поведение машины - тупит и жрет. Промывку форсунок делал 3 месяца назад. Лью АИ92 (редко но подмешиваю 95), свечи прошли тыщ 20 км.
ПАМАГАЙТИ МЕНИ!
Возможно просто лямда "клина" славила.
Попробуй скинуть ошибку и покататся немного!!!
Бывает ЭБУ перестраховывается или бензин (пардонтес) полное дерьмо!!!
Далие отпишись что и как, мож что подскажу!!!
УДАЧИ!!!
А Мне все, МОНО ПEHИСУAЛЬНО !!! Был: MMC Pajero Sport 3.0 GLS 2001 г. 23 RUS
Серебро, "кожа-рожа" и всё такое :)
Сменил на 4WD STAREX. Но из КЛУБА не ушёл!!!
У каждого свой таракан в голове!!!
Serg_E74 писал(а):Возможно просто лямда "клина" славила.
Попробуй скинуть ошибку и покататся немного!!!
именно этим я последние 3-4 месяца и занимаюсь... скидываю-катаюсь 2- недели, загорается, потом диагностика (все в один голос твердят что бензин г...), сбрасываю опять и тд и тп.... но одно я точно заметил - скидываю ошибку и машина возбуждается и едет лучше
Rusl писал(а):скидываю ошибку и машина возбуждается и едет лучше
А так и при новом двигуне происходит (ЭБУ настраевается) !!!
Попробуй поменяй лямду, всего от 650 до 1000 руб это если с работой, всёж дешевле ката, или сразу кат на замену, или пламя_госители+обманки лямды+ вмешательства в ЭБУ!!!
Мой тебе совет: обратись к SNOOPER за помощью, он ГУРУ в этом вопросе!!!
А Мне все, МОНО ПEHИСУAЛЬНО !!! Был: MMC Pajero Sport 3.0 GLS 2001 г. 23 RUS
Серебро, "кожа-рожа" и всё такое :)
Сменил на 4WD STAREX. Но из КЛУБА не ушёл!!!
У каждого свой таракан в голове!!!
Ты имеешь ввиду 2 задние лямбды??? потому как их показания слишком скачут, а передние нормуль, ровненько работают. а какие лямбды стоят по 650 р? Бош????
OBD-II DRIVE CYCLES
Catalytic Converter Monitor
This monitor applies to DTCs P0421 and P0431. Following conditions must be met during the test:
Atmospheric temperature is 14°F (-10°C) or more.
A/C switch is in OFF position.
Selector lever is in "D" range.
Monitor takes about 20 minutes to complete. To run monitor, use illustration. See Fig. 4. Perform steps as follows:
1 Remove all test equipment from vehicle and install all components and connectors that were removed or disconnected during testing. 2 Start engine. 3 Accelerate to 45 MPH. 4 Travel 5 minutes or more while keeping speed at 45-60 MPH. 5 Decelerate to 35-40 MPH. 6 While keeping accelerator pedal opening degree constant, keep speed at 35-40 MPH for 90 seconds or more. 7 Fully close throttle and decelerate for 10 seconds. Then, quickly accelerate until speed is 35-40 MPH. Then repeat steps 5 and 6 , five more times. 8 Return vehicle to shop and turn ignition off.
DTC P0421 OR P0431: WARM-UP CATALYTIC CONVERTER EFFICIENCY BELOW THRESHOLD
NOTE: DTC P0421 applies to right bank (bank 1) warm-up catalytic converter. DTC P0431 applies to left bank (bank 2) warm-up catalytic converter.
DTC Set Criteria
DTC will set under following conditions: Engine speed is less than 3000 RPM. Volume Airflow (VAF) sensor output frequency is 69-169 Hz. Intake air temperature is more than 14°F (-10°C). Barometric pressure is more than 11 psi (76 kPa). On 3.0L engine, closed throttle position switch is off. On 3.5L engine, throttle valve is open. On all vehicles, engine is in closed loop control. Vehicle speed is one MPH or more. Code will set if rear Heated Oxygen Sensor (HO2S) signal becomes similar to front HO2S signal. Monitor runs 84 seconds.
Probable Causes
Catalytic converter deteriorated.
HO2S failed.
Powertrain Control Module (PCM) failed.
Diagnostic Procedure
NOTE: Engine and catalytic converter need to be cold at beginning of this procedure. First 2 steps must be performed before catalytic converter lights off.
1 Check right bank (DTC P0421) or left bank (DTC P0431) exhaust manifold and front exhaust pipe for cracks. If problem exists, replace manifold or front exhaust pipe as necessary, then go to step 7 . If problem does not exist, go to next step. 2 Start engine. Using scan tool, check data list item No. 69 (right rear heated oxygen sensor) or data list item No. 59 (left rear heated oxygen sensor). When engine is revved, rear HO2S output voltage should alternate between about zero volts and 0.6-1.0 volt. If scan tool readings are as specified, go to next step. If voltage is not as specified, check appropriate rear Heated Oxygen Sensor (HO2S) circuit. See DTC P0136: REAR HEATED OXYGEN SENSOR (HO2S) CIRCUIT MALFUNCTION (BANK 1 SENSOR 2) , DTC P0139: REAR HEATED OXYGEN SENSOR (HO2S) CIRCUIT SLOW RESPONSE (BANK 1 SENSOR 2) , DTC P0156: REAR HEATED OXYGEN SENSOR (HO2S) CIRCUIT MALFUNCTION (BANK 2 SENSOR 2) , or DTC P0159: REAR HEATED OXYGEN SENSOR (HO2S) CIRCUIT SLOW RESPONSE (BANK 2 SENSOR 2) . 3 Using scan tool, check data list item No. 39 (right front heated oxygen sensor) or data list item No. 11 (left front heated oxygen sensor). When engine is revved, front HO2S output voltage should be 0.6-1.0 volt. If voltage is as specified, go to next step. If voltage is not as specified, check front HO2S circuit. See DTC P0130: FRONT HEATED OXYGEN SENSOR (HO2S) CIRCUIT MALFUNCTION (BANK 1 SENSOR 1) , DTC P0133: FRONT HEATED OXYGEN SENSOR (HO2S) CIRCUIT SLOW RESPONSE (BANK 1 SENSOR 1) , DTC P0150: FRONT HEATED OXYGEN SENSOR (HO2S) CIRCUIT MALFUNCTION (BANK 2 SENSOR 1) , or DTC P0153: FRONT HEATED OXYGEN SENSOR (HO2S) CIRCUIT SLOW RESPONSE (BANK 2 SENSOR 1) . 4 Hold engine speed at 2000 RPM and monitor front HO2S output voltage. Scan tool reading should alternate between 0.4 volt or less and 0.6 volt or more at least 15 times within 10 seconds. If voltage switches as specified, go to next step. If voltage does not switch as specified, replace appropriate front HO2S, then go to step 7 . 5 Test drive vehicle following OBD-II drive cycle catalytic converter monitor pattern. See CATALYTIC CONVERTER MONITOR under OBD-II DRIVE CYCLES under VERIFYING REPAIRS. Check for DTCs. If DTC P0421 is output, replace right bank catalytic converter, then go to next step. If DTC P0431 is output, replace left bank catalytic converter, then go to next step. If DTC P0421 or P0431 is not output, inspection is complete. 6 Test drive vehicle following OBD-II drive cycle catalytic converter monitor pattern. See CATALYTIC CONVERTER MONITOR under OBD-II DRIVE CYCLES under VERIFYING REPAIRS. Check for DTCs. If DTC P0421 or P0431 is output, replace PCM, then go to next step. If DTC P0421 or P0431 is not output, inspection is complete. 7 Test drive vehicle following OBD-II drive cycle catalytic converter monitor pattern. See CATALYTIC CONVERTER MONITOR under OBD-II DRIVE CYCLES under VERIFYING REPAIRS. Check for DTCs. If DTC P0421 or P0431 is output, retry diagnostic procedure. If DTC P0421 or P0431 is not output, inspection is complete.
SNOOPER писал(а):OBD-II DRIVE CYCLES
Catalytic Converter Monitor
This monitor applies to DTCs P0421 and P0431. Following conditions must be met during the test:
Atmospheric temperature is 14°F (-10°C) or more.
A/C switch is in OFF position.
Selector lever is in "D" range.
Monitor takes about 20 minutes to complete. To run monitor, use illustration. See Fig. 4. Perform steps as follows:
1 Remove all test equipment from vehicle and install all components and connectors that were removed or disconnected during testing. 2 Start engine. 3 Accelerate to 45 MPH. 4 Travel 5 minutes or more while keeping speed at 45-60 MPH. 5 Decelerate to 35-40 MPH. 6 While keeping accelerator pedal opening degree constant, keep speed at 35-40 MPH for 90 seconds or more. 7 Fully close throttle and decelerate for 10 seconds. Then, quickly accelerate until speed is 35-40 MPH. Then repeat steps 5 and 6 , five more times. 8 Return vehicle to shop and turn ignition off.
DTC P0421 OR P0431: WARM-UP CATALYTIC CONVERTER EFFICIENCY BELOW THRESHOLD
NOTE: DTC P0421 applies to right bank (bank 1) warm-up catalytic converter. DTC P0431 applies to left bank (bank 2) warm-up catalytic converter.
DTC Set Criteria
DTC will set under following conditions: Engine speed is less than 3000 RPM. Volume Airflow (VAF) sensor output frequency is 69-169 Hz. Intake air temperature is more than 14°F (-10°C). Barometric pressure is more than 11 psi (76 kPa). On 3.0L engine, closed throttle position switch is off. On 3.5L engine, throttle valve is open. On all vehicles, engine is in closed loop control. Vehicle speed is one MPH or more. Code will set if rear Heated Oxygen Sensor (HO2S) signal becomes similar to front HO2S signal. Monitor runs 84 seconds.
Probable Causes
Catalytic converter deteriorated.
HO2S failed.
Powertrain Control Module (PCM) failed.
Diagnostic Procedure
NOTE: Engine and catalytic converter need to be cold at beginning of this procedure. First 2 steps must be performed before catalytic converter lights off.
1 Check right bank (DTC P0421) or left bank (DTC P0431) exhaust manifold and front exhaust pipe for cracks. If problem exists, replace manifold or front exhaust pipe as necessary, then go to step 7 . If problem does not exist, go to next step. 2 Start engine. Using scan tool, check data list item No. 69 (right rear heated oxygen sensor) or data list item No. 59 (left rear heated oxygen sensor). When engine is revved, rear HO2S output voltage should alternate between about zero volts and 0.6-1.0 volt. If scan tool readings are as specified, go to next step. If voltage is not as specified, check appropriate rear Heated Oxygen Sensor (HO2S) circuit. See DTC P0136: REAR HEATED OXYGEN SENSOR (HO2S) CIRCUIT MALFUNCTION (BANK 1 SENSOR 2) , DTC P0139: REAR HEATED OXYGEN SENSOR (HO2S) CIRCUIT SLOW RESPONSE (BANK 1 SENSOR 2) , DTC P0156: REAR HEATED OXYGEN SENSOR (HO2S) CIRCUIT MALFUNCTION (BANK 2 SENSOR 2) , or DTC P0159: REAR HEATED OXYGEN SENSOR (HO2S) CIRCUIT SLOW RESPONSE (BANK 2 SENSOR 2) . 3 Using scan tool, check data list item No. 39 (right front heated oxygen sensor) or data list item No. 11 (left front heated oxygen sensor). When engine is revved, front HO2S output voltage should be 0.6-1.0 volt. If voltage is as specified, go to next step. If voltage is not as specified, check front HO2S circuit. See DTC P0130: FRONT HEATED OXYGEN SENSOR (HO2S) CIRCUIT MALFUNCTION (BANK 1 SENSOR 1) , DTC P0133: FRONT HEATED OXYGEN SENSOR (HO2S) CIRCUIT SLOW RESPONSE (BANK 1 SENSOR 1) , DTC P0150: FRONT HEATED OXYGEN SENSOR (HO2S) CIRCUIT MALFUNCTION (BANK 2 SENSOR 1) , or DTC P0153: FRONT HEATED OXYGEN SENSOR (HO2S) CIRCUIT SLOW RESPONSE (BANK 2 SENSOR 1) . 4 Hold engine speed at 2000 RPM and monitor front HO2S output voltage. Scan tool reading should alternate between 0.4 volt or less and 0.6 volt or more at least 15 times within 10 seconds. If voltage switches as specified, go to next step. If voltage does not switch as specified, replace appropriate front HO2S, then go to step 7 . 5 Test drive vehicle following OBD-II drive cycle catalytic converter monitor pattern. See CATALYTIC CONVERTER MONITOR under OBD-II DRIVE CYCLES under VERIFYING REPAIRS. Check for DTCs. If DTC P0421 is output, replace right bank catalytic converter, then go to next step. If DTC P0431 is output, replace left bank catalytic converter, then go to next step. If DTC P0421 or P0431 is not output, inspection is complete. 6 Test drive vehicle following OBD-II drive cycle catalytic converter monitor pattern. See CATALYTIC CONVERTER MONITOR under OBD-II DRIVE CYCLES under VERIFYING REPAIRS. Check for DTCs. If DTC P0421 or P0431 is output, replace PCM, then go to next step. If DTC P0421 or P0431 is not output, inspection is complete. 7 Test drive vehicle following OBD-II drive cycle catalytic converter monitor pattern. See CATALYTIC CONVERTER MONITOR under OBD-II DRIVE CYCLES under VERIFYING REPAIRS. Check for DTCs. If DTC P0421 or P0431 is output, retry diagnostic procedure. If DTC P0421 or P0431 is not output, inspection is complete.
Хорошо конечно, но на вражеском языке нихрена не понятно, а малейшая ошибка в переводе может всё попортить, точно такая жа ошибка P0421 warm up catalyst deterioration 1, чё делать так и не понял, заманала эта проблема, расход конский помогите плиз, если датчики то какие и маркеровки аналогов если не трудно, зондировал этот вопрос, либо оригинал оч дохрена просят либо ngk, denso n bosh нет почему-то. Помогите!!!!!!
Shved1979, эта ошибка P0421 - (для правой головки) неисправность катализатора или неисправен датчик кислорода или неисправен блок управления движка, последнее маловероятно, так что на диагностику тебе - пусть определят кат или лямбда, а уже потом менять.
baltvodolaz писал(а):Shved1979, эта ошибка P0421 - (для правой головки) неисправность катализатора или неисправен датчик кислорода или неисправен блок управления движка, последнее маловероятно, так что на диагностику тебе - пусть определят кат или лямбда, а уже потом менять.
ДА БЫЛ Я НА ПЯТИ ДИАГНОСТИКАХ, все говорят тоже самое и ещё кучу вариантов, конкретно никто нихрена не знает, видимо вариантов хрен начну с датчика, только оригинал долго ждать да и дороговато, жаба давит, мож из NGK чёнить (маркеровки) подскажет кто, только они и есть, новосибирск, а как будто в пустыне блин...
У меня была аналогичная ситуация (хотя номер ошибки другой, да и двигатель бензиновый), тоже никак не могли найти причину. Расход был около 20 за городом. Ошибка выскакивала после более 3-х минутного движения со скоростью 100 км/ч и выше. Сервисмены тычат пальцем в небо, мол может это.., может то..., может еще чего... Скачал из инета прогу OBDTool (версию и откуда качал не помню). Задолго до этого покупал K-Line адаптер. В итоге на прогретом двигателе, после непродолжительного катания и появления в очередной раз ошибки, остановился и подключил ноутбук. В этой проге есть возможность просмотреть сигналы с датчиков кислорода, что я и сделал. С трех сигналы были в виде синусоиды, а вот четвертый (левый передний) был мертвым. Вся беда в том, что датчик кислорода выходит на режим при определенной температуре и выявить его неисправность практически невозможно на холостых оборотах и непрогретом двигателе. Когда начал снимать, обнаружил, что датчик снаружи был в масле, что и привело к выходу его из строя (масло попало из под клапанной крышки)... После замены датчика расход снизился до 12 литров.
Был MPS 3.0, 2004 г.в. 6G72
Сейчас Opel Astra J 1.4 Turbo
нашёл бошевский, поставил, ща поезжу посмотрю, обычно после сброса ошибки чек снова загорается киломметров через 20 или через пару часов езды по городу, короче поехал...
Проехал двести с лишнем километров и этот долбаный SES снова загорелся, завтра опять на диагностику, мож чёнить новенькое вылезло, но вряд-ли, наверное сразу оба датчика надобыло менять...