Страница 1 из 5
Замена масла в мостах :?:
Добавлено: 19 окт 2005, 21:11
Garry
Кто-нибудь знает, нужно ли менять масло в переднем и заднем мосту у Монтеро Спорт и при каком пробеге это делают? Или достаточно только следить за уровнем?
У моей машины пробег 62тыс.миль (около 100тыс.км). Вот я и задумался, может пора?

Добавлено: 19 окт 2005, 21:19
Zloy_DeD
ты ее где купил ? мануал есть ?
Я в своей поменял на всяк пожарный при пробеге 48 т.м.
Хотя ребята которые делали мне диагностику по приходу из пиндосии сказали что все ок, перед зимой решил перестраховаться...
PS: про раздатку с коробкой не забудь (полную замену масла в коробке делает по моим свединиям только JapanCars у них есть установка для полной промывки автомата + не забудь про то какое масло туды надо заливать)
Добавлено: 19 окт 2005, 22:24
IvanSpb
Масло в мостах должно меняться каждые 20 тыс. км.
Добавлено: 19 окт 2005, 22:37
Zloy_DeD
Интересно а карты ТО можно где нибудь нарыть ?
Добавлено: 19 окт 2005, 23:44
Monterorider
IvanSpb писал(а):Масло в мостах должно меняться каждые 20 тыс. км.
Если в грязь и броды лазишь то может быть, а так, зачем! У П3 вообще нет такого элемент в таблице. Только уровень проверять надо.
Добавлено: 20 окт 2005, 00:34
SNOOPER
2001TRANSMISSION SERVICING
Automatic
APPLICATION
AUTOMATIC TRANSAXLE/TRANSMISSION APPLICATIONS
Application Trans. Model
Diamante F4A51
Eclipse & Galant
2.4L F4A42
3.0L F4A51
Mirage
1.5L F4A41
1.8L F4A42
Montero V4AW3
Montero Sport
2WD R4A51
4WD V4A51
IDENTIFICATION
OIL PAN GASKET
NOTE: For oil pan gasket identification, . See Fig. 1, Fig. 2 or Fig. 3.
Fig. 1: Identifying Oil Pan Gasket (F4A41, F4A42 & F4A51)
Courtesy of MITSUBISHI MOTOR SALES OF AMERICA.
Fig. 2: Identifying Oil Pan Gasket (V4AW3)
Courtesy of MITSUBISHI MOTOR SALES OF AMERICA.
Fig. 3: Identifying Oil Pan Gasket (R4A51 & V4A51)
Courtesy of MITSUBISHI MOTOR SALES OF AMERICA.
LUBRICATION
SERVICE INTERVALS
Transaxle/Transmission
Check fluid level every 12 months or at 15,000 mile intervals. On Montero, change fluid at 30,000 mile intervals. On all other models, manufacturer does not require fluid replacement under normal operating conditions.
Change fluid at 30,000 mile intervals if operated under severe conditions.
Transfer Case
Check transfer case fluid at 30,000 mile intervals. Manufacturer does not require fluid replacement under normal operating conditions. Change transfer case fluid at 30,000 mile intervals if operated under severe conditions.
CHECKING FLUID LEVEL
CAUTION: Change fluid and filter if severe darkening of fluid and strong odor are noted.
Transaxle & Transmission
Park vehicle on level area. Ensure fluid is at normal operating temperature, parking brake is applied, and engine is at idle. Move gear selector through each position, stopping briefly at each selection.
Place gear selector in "N" position, and clean area around dipstick tube. Ensure fluid level is between lower and upper marks, but never over upper mark, in HOT range. Add or drain fluid if necessary.
Transfer Case
Park vehicle on level area. Ensure fluid is at normal operating temperature and parking brake is applied. Lubricant level should be to bottom of fill hole on side of transfer case. Add or drain fluid if necessary.
RECOMMENDED FLUID
Transaxle & Transmission
On Montero, manufacturer recommends Dexron II ATF. On Montero Sport, manufacturer recommends Diamond ATF SP-II M ATF. On all other models, manufacturer recommends Diamond ATF SP-II or Diamond ATF SP-II M ATF.
Transfer Case
Use SAE 75W-85 gear oil with API GL-4 rating or higher.
FLUID CAPACITIES
TRANSAXLE/TRANSMISSION FLUID CAPACITIES (1)
Application Qts. (L)
Diamante 9.0 (8.5)
Eclipse & Galant
2.4L 8.1 (7.7)
3.0L 8.9 (8.4)
Mirage 8.2 (7.8)
Montero & Montero Sport 9.8 (9.3)
(1) All capacities listed are dry fill and approximate. During refill, add fluid to "C" mark on dipstick. Idle engine in Neutral, then add fluid to bring level to "H" mark with transaxle/transmission at normal operating temperature.
TRANSFER CASE FLUID CAPACITIES
Application Pts. (L)
Montero 6.0 (2.8)
Montero Sport (4WD) 5.3 (2.5)
DRAINING & REFILLING
CAUTION: Note length and location of bolts when replacing oil filter/screen.
Transaxle (Diamante, Eclipse, Galant & Mirage)
Disconnect right-side transaxle cooler line at radiator. Connect a suitable length of hose to transaxle cooler line. Place end of hose in drain pan.
Start engine and allow it to idle in Neutral. Allow engine to run one minute or until fluid stops draining from hose, whichever comes first. Stop engine. Remove drain plug from bottom of transaxle and drain fluid.
Install new transmission oil filter(s) and tighten to specification. See TORQUE SPECIFICATIONS . Install drain plug using NEW gasket and tighten to specification. Ensure dipstick hole area is clean. Add specified amount of fluid. See TRANSAXLE/TRANSMISSION FLUID CAPACITIES table. Stop pouring fluid if full volume cannot be poured in. DO NOT overfill.
Operate engine at idle for 2 minutes. Shift transaxle to each gear position, ending in Neutral. Add sufficient fluid to reach lower mark. After reaching normal operating temperature, fluid should be between upper and lower marks of HOT range on dipstick. Repeat procedure if severe darkening of fluid and strong odor are noted.
Transmission (Montero)
Place drain pan under transmission. Remove drain plug from transmission pan, and allow fluid to drain. Install drain plug using NEW gasket. Tighten drain plug to specification. See TORQUE SPECIFICATIONS . Ensure dipstick hole area is clean. Add specified amount of ATF into dipstick hole. See TRANSAXLE/TRANSMISSION FLUID CAPACITIES table.
Operate engine at idle for 2 minutes. Shift transmission to each gear position, ending in Neutral. Add sufficient fluid to reach lower mark. After reaching normal operating temperature, fluid should be between upper and lower marks of HOT range on dipstick. Repeat procedure if severe darkening of fluid and strong odor are noted.
Transmission (Montero Sport)
Disconnect right-side transmission cooler line at radiator. Connect a suitable length of hose to transmission cooler line. Place end of hose in drain pan.
Start engine and allow it to idle in Neutral. Allow engine to run one minute or until fluid stops draining from hose, whichever comes first. Stop engine. Remove drain plug from bottom of transmission and drain fluid.
Install drain plug using NEW gasket. Tighten drain plug to specification. See TORQUE SPECIFICATIONS . Ensure dipstick hole area is clean. Add specified amount of ATF into dipstick hole. See TRANSAXLE/TRANSMISSION FLUID CAPACITIES . Stop pouring fluid if full volume cannot be poured in. DO NOT overfill.
Operate engine at idle for 2 minutes. Shift transmission to each gear position, ending in Neutral. Add sufficient fluid to reach lower mark. After reaching normal operating temperature, fluid should be between upper and lower marks of HOT range on dipstick. Repeat procedure if severe darkening of fluid and strong odor are noted.
Transfer Case
Drain plug is located on bottom of transfer case. Change drain plug gasket whenever fluid is changed. Tighten drain plug to specification. See TORQUE SPECIFICATIONS . Add fluid through fill hole on side of transfer case. Lubricant level should be at bottom of fill hole. Tighten fill plug to specification.
ADJUSTMENTS
PARK/NEUTRAL POSITION SWITCH
Diamante, Eclipse, Galant & Mirage
Place shift and manual control levers in Neutral. Loosen nut at end of transaxle control cable. Loosen park/neutral position switch mounting bolt(s). For adjustment, turn switch body in order to align small end of manual control lever (section "A"-"A") with hole in switch body. See Fig. 4. Tighten switch mounting bolts to specification. See TORQUE SPECIFICATIONS . Gently pull on shift cable end until no slack exists in cable. See Fig. 7. Tighten shift cable end nut to specification. Ensure lever functions correctly at transaxle, in range corresponding to that indicated by selector lever.
Fig. 4: Adjusting Park/Neutral Position Switch (Diamante, Eclipse, Galant & Mirage)
Courtesy of MITSUBISHI MOTOR SALES OF AMERICA.
Montero & Montero Sport
Place shift and manual control levers in Neutral. Loosen nut at end of transmission control cable. See Fig. 5. Loosen park/neutral position switch mounting bolt(s). For adjustment, turn switch body in order to align hole in end of manual control lever with hole in switch body flange (section "A"-"A"). See Fig. 6. Tighten switch mounting bolt(s) to specification. See TORQUE SPECIFICATIONS . Gently pull on shift cable end until no slack exists in cable. Tighten shift cable end nut to specification. Ensure lever functions correctly at transmission, in range corresponding to that indicated by selector lever.
Fig. 5: Locating Shift Control Cable Nut (Montero & Montero Sport)
Courtesy of MITSUBISHI MOTOR SALES OF AMERICA.
Fig. 6: Adjusting Park/Neutral Position Switch (Montero & Montero Sport)
Courtesy of MITSUBISHI MOTOR SALES OF AMERICA.
TRANSMISSION CONTROL CABLE
Diamante, Eclipse, Galant, Montero, Montero Sport
Manufacturer recommends adjusting park/neutral position switch along with transmission control cable. See PARK/NEUTRAL POSITION SWITCH .
Mirage
Adjust shift cable at transaxle end of cable. Place shift lever in Neutral. Gently pull on shift cable end until no slack exists in cable. See Fig. 7. Tighten cable adjusting nut to specification. See TORQUE SPECIFICATIONS .
Fig. 7: Adjusting Transmission Control Cable (Typical)
Courtesy of MITSUBISHI MOTOR SALES OF AMERICA.
TORQUE SPECIFICATIONS
TORQUE SPECIFICATIONS
Application Ft. Lbs. (N.m)
Drain & Fill Plugs
Transaxle/Transmission
Diamante, Eclipse, Galant & Mirage 22-25 (30-35)
Montero 13-17 (15-21)
Montero Sport 29 (39)
Transfer Case 22-25 (30-35)
INCH Lbs. (N.m)
Oil Filter (Spin-On)
Diamante, Mirage 106 (12)
Oil Filter/Screen Bolt
Eclipse & Galant 104 (12)
Montero 89 (10)
Montero Sport 44-62 (5-7)
Oil Pan Bolt
Montero Sport 97 (11)
Montero 89-106 (10-12)
Park/Neutral Position Switch Mounting Bolt 89-106 (10-12)
Transmission Control Cable Adjusting Nut
Diamante, Mirage 115 (13)
Eclipse & Galant 88-124 (10-14)
Montero & Montero Sport (1)
(1) Tighten to 17 ft. lbs. (24 N.m).
Добавлено: 20 окт 2005, 00:53
Monterorider
А при чём тут это. О мостах там и слова не. Нет ну информация конечно полезаная. но

Добавлено: 20 окт 2005, 00:57
Monterorider
О вот что пишут. Ежели есть LSD то надо в заднем мосте менять через 60тыс миль, нет - проверить уровень
http://mitsucars.com/owners/regular_maintenance.html
Если автомобиль эксплуатируется в тяжелых условиях, бездрожье или прицеп таскает то 30тыс (LSD)
http://mitsucars.com/owners/severe_maintenance.html
re
Добавлено: 20 окт 2005, 01:17
SNOOPER
Согласен но к тяжелым условиям приравнивается и городская зксплуатация 8)
Добавлено: 20 окт 2005, 02:24
Monterorider
Смотря какая. Хотя решающий фактор - наличие LSD, но сменить хуже не будет
Добавлено: 20 окт 2005, 09:23
Николай
В карте ТО по autodata замена всех масел в трансмиссии 60т.к.
Добавлено: 20 окт 2005, 11:10
Garry
Zloy_DeD писал(а):ты ее где купил ? мануал есть ?
Я в своей поменял на всяк пожарный при пробеге 48 т.м.
PS: про раздатку с коробкой не забудь (полную замену масла в коробке делает по моим свединиям только JapanCars у них есть установка для полной промывки автомата + не забудь про то какое масло туды надо заливать)
Брал в Питере с пробегом 54тыс.миль. Туда привезли из Америки. Мануала нет. Сделал копию с книжечки товарища? у которого новый Спорт из Рольфа. Но там все поверхностно.
Масло в АКПП уже менял, в раздатке нет!
Добавлено: 20 окт 2005, 11:14
Garry
IvanSpb писал(а):Масло в мостах должно меняться каждые 20 тыс. км.
Вот и я где-то в инете нашел Карту технического обслуживания Монтеры (Паджеры) Спорт, где тоже написано, что каждые 20 тыс.км. нужно менять. Но что-то мне показалось уж очень часто. Все, в субботу еду делать дополнительное ТО с заменой масла в мостах!
Добавлено: 20 окт 2005, 11:28
Garry
Добавлено: 20 окт 2005, 13:39
Garry
Позвонил в пару сервисов. Сказали, что работа по замене масла в мостах и раздатке стоит порядка 800р. Но на само масло разброс цен большой. Если лить Мобил, то его цена примерно 200-280р за литр (всего нужно порядка 6л). Но я хочу залить Кастрол (т.к. в движке и АКПП у меня именно эта марка), но его цена почему-то уже 320-400р/литр.
Пока озадачен

Добавлено: 21 окт 2005, 10:22
Garry
А по замене масло никто не прояснит некоторые моменты? Вот в двигателе все понятно. Прогрел, чтобы оно стало более текучим и заменил. А как в мостах? Там же масло более вязкое, да и прогреть его непонятно как? Теоретически получается, что слить его полностью не получится и процентов 20 может остаться и новое масло будет смешанно с отработкой, что наверное не совсем гуд
Или там какая-то своя метода?

Добавлено: 21 окт 2005, 11:31
Николай
Значи так. Про сами масла.
Есть они разной вязкости и для разных целей.
В раздатку надо лить, как и в РКПП - API GL-4 SAE 75W90.
А вот в мосты лучше лить API GL-5 SAE 75W140 или 80w140.
У кастрола, например, есть именно 75w140 - SAFX называется, поэтому и денег за него ломят. Закупочная цена на него около 300р/литр
PS.
Нашел тут в спецификации, что вязкость для трансмиссионок бывает 250

даже масло нашел 75W250 !!!

но у нас его не продают

Добавлено: 21 окт 2005, 12:54
IvanSpb
Имхо тоже, слишком часто каждые 20 тыс.
Но в карте обслуживания у меня именно так стоит - значит так и буду делать, благо деньги не запредельные.
И ещё одно - нужно быть внимательным - в задний мост, если стоит самоблок, льётся только полностью синтетическое масло.
Добавлено: 21 окт 2005, 13:09
Garry
IvanSpb писал(а): в задний мост, если стоит самоблок, льётся только полностью синтетическое масло.
А как узнать есть ли у меня самоблок в заднем мосту?
Вроде где-то читал, что взади есть самоблокирующийся дифференциал. Но если он у моей Монтерки 2000г.в.?
Добавлено: 21 окт 2005, 19:14
900mz
объясните пожалуйста что такое LSD и счем его едят, в смысле как узнать есть ли он или нет.