SNOOPER писал(а):
Можно уточнить вопрос, вводные не понятны?
Ну выше я приводил, что есть 2 варианта:
1 вариант) Машину прогрел вебастой до 50С и поехал. В этом случае в движении ЕГР закрыт, на ХХ (светофорах) открыт.
2 вариант) Машина остыла сама до 50С, сел и поехал. В этом случае что на светофорах, что в движении ЕГР открыт.
Я понимаю, конечно, что и температура топлива играет роль и температура коробки и температура климата в салоне. Но есть сомнения...
Насколько я понимаю, ЕГР не должна так по разному себя вести в этих двух "одинаковых" случаях. Ведь и перегрев камеры сгорания и прогар поршней и локальные перегревы и еще какие страшилки люди пишут...
SNOOPER писал(а):
Что "альтернативные карты", обходные программы есть можешь и не сомниватся.
Кто бы взял и привел данные впрыска с открытым ЕГР и с закрытым. Например, температура ОЖ 88 градусов, едем со скоростью 100 км/ч на круизе. Есть два варианта, что будет в одном ЕГР открыт, а в другом ЕГР закрыт. Надо просто снять показания момента впрыска (угла впрыска) в каждом случае.
Просто я думаю (предпологаю), что будет все одинаково, что альтернативных карт нет и дизель работает по одной программе...
Добавлю
The fuel injection to the each cylinder is performed by driving the injector at the optimum timing during the compression stroke. The engine-ECU compares the crank angle sensor signal with the camshaft position sensor signal to identify the cylinder. Based on this information, the engine-ECU performs the sequential injection to the each cylinder in the order of No. 1, No. 3, No. 4 and No. 2 cylinder. Basically, the fuel injection timing is calculated in accordance with the engine speed and the target injection amount. To this value, the following compensations are added to calculate the fuel injection timing that suits the driving conditions. Engine-ECU actuates the injectors at the calculated fuel injection timing.
1)Engine coolant temperature compensation
This compensation is made to suit the engine coolant temperature. The lower the coolant temperature, the more advanced the fuel injection timing will be.
2) Barometric pressure compensation
This compensation is made to suit the barometric pressure. The lower the barometric pressure, the more advanced the fuel injection timing will be.
-------------------------
Basically, the fuel injection amount is calculated in accordance with the accelerator position and the engine speed. However, the calculated value varies by shift position. The following compensations are added to the calculated value in order to calculate the fuel injection amount that suits the driving conditions. Furthermore, the calculated fuel injection amount and the rail pressure are used to determine the actuation time of the injectors
-------------
1)Maximum fuel injection amount restriction
The maximum fuel injection amount is the upper limit of the fuel injection amount that is calculated in proportion to the intake air amount obtained by the manifold absolute pressure sensor, engine coolant temperature sensor, and barometric pressure sensor. If the fuel injection amount calculated in accordance with the accelerator position and the engine speed exceeds the maximum fuel injection amount, the engine-ECU uses the maximum fuel injection amount as the proper fuel injection amount.
2)Engine coolant temperature compensation
When the engine is cold, this compensation is made to suit the engine coolant temperature. The lower the engine coolant temperature, the greater the fuel injection amount will be.
3)Small injection quantity learning compensation
This compensation is made to correct the slight variances in the fuel injection amounts between the cylinders.