Страница 3 из 3
Re: Ошибки Р0125 и P0170
Добавлено: 30 июл 2012, 11:39
WhiteWind
то есть это может быть из-за лопнувшего коллектора?
но уважаемый Снупер в начале писал:
Как бы всё достаточно просто. У Вас дурит скорее всего верхний лямбд-зонд по первому банку, тоесть справа. Но это надо проверять. Потому и 125 ошибка. Ну а 170 подсказывает что блоку не нравится.
Смотреть нужно показатели лямбд-зондов в реальном времени на всех режимах работы. Было что 125 ошибка была из за правого и из за левого верхнего лямбд-зонда. Так что тут надо смотреть что кажут датчики.
Ну а 170 думаю просто как следствие.
Я окончательно запутался

Re: Ошибки Р0125 и P0170
Добавлено: 30 июл 2012, 11:43
DenVer
Вот условия, для появления 125-й ошибки
DTC P0125: INSUFFICIENT COOLANT TEMPERATURE FOR CLOSED LOOP FUEL CONTROL
Circuit Operation
A 5-volt voltage is applied to the engine coolant temperature sensor output terminal (terminal No. 1) from the PCM (terminal No. 44) via the resistor in the PCM. The ground terminal (terminal No. 2) is grounded with PCM (terminal No. 57).
The engine coolant temperature sensor is a negative temperature coefficient type of resistor. It has the characteristic that when the engine coolant temperature rises the resistance decreases.
The engine coolant temperature sensor output voltage increases when the resistance increases, and decreases when the resistance decreases.
Technical Description
The engine coolant temperature sensor converts the engine coolant temperature to a voltage and outputs it.
The PCM checks whether this voltage is within a specified range.
DTC Set Criteria
Engine coolant temperature decreases from higher than 104°F (40°C) to lower than 104°F (40°C). Then the engine coolant temperature has continued to be 104°F (40°C) or lower for 5 seconds. At least 60-300 seconds have passed for engine coolant temperature to rise to about 44.6°F (7°C) after starting sequence was completed.
NOTE: Time is not counted when fuel is shut off.
Probable Causes
ECT sensor failed.
Open or short in ECT sensor circuit, or loose connector.
Powertrain Control Module (PCM) failed.
Diagnostic Procedure
For diagnostic procedure, see DIAGNOSTIC PROCEDURE for DTC P0116: ENGINE COOLANT TEMPERATURE (ECT) CIRCUIT RANGE/PERFORMANCE PROBLEM.
В двух словах: проблема в датчике температуры, его проводке или..... мозгах:(
Re: Ошибки Р0125 и P0170
Добавлено: 30 июл 2012, 11:56
DenVer
125-я и вправду зажигается из- за лопнувшего коллектора
Re: Ошибки Р0125 и P0170
Добавлено: 30 июл 2012, 18:46
YMS
Про машину и мотор, все верно! Это старая машинка, но живая. Я на Pajero-3 6G72 езжу.