Всем привет, я тут новый!
Модераторы: SNOOPER, Nbf, Romik, BAlex, drcham, Podzemshik
-
- Сообщения: 16
- Зарегистрирован: 07 янв 2007, 19:44
- Откуда: Москва
Всем привет, я тут новый!
Всех приветствую, и с Праздниками! Уважаемые спортоводы, скажите мне пожалуйста, ТОЛЬКО если знаете точно на монтеро-спорте 2003 года бензин 3 литра, грозит ли обрыв ремня ГРМ капутом двигателя ввиду горячего поцелуя поршней и клапанов??? Дело в том, что купил сиё чудо техники недавно, и помаленьку вникаю и делаю профилактику. Машина в состоянии как новая, и пробег 38 тысяч миль, и даже руль не потёртый. А вот при работающем движке небольшое посвистывание, я почему-то думаю на ГРМ с роликами. На сколько кретично, и как сильно его бояться? В целом машина создаёт впечатление нового автомобиля и очень ухоженная. Это мой первый "джип" и я ещё не научился его чувствавать, что он просит. Но вообще очень нравится. И ещё вопрос. Когда начинаешь разгоняться у меня такой прикольный звук как у трактора на низких оборотах, бурчание, чтоли. Я привык к звуку легковушек, он такой: вжи-ии-и-,-вжи-и-и, а здесь бу-бу-бу-бу. Сильно не смейтесь! Может это потому, что объём 3 литра, а степень сжатия всего 9 атмосфер? Глушитель в порядке, просто такое бурчание, какое-то.
Монтеро 2003 г. в., бензин, автомат
-
- Сообщения: 16
- Зарегистрирован: 07 янв 2007, 19:44
- Откуда: Москва
Re: Всем привет, я тут новый!
Ахтунг! Менять сразу !!! Причем , Кытай не брать! Разорись на родное!Хотя-бы проверь состояние ремня! Иначе высока вероятность передачи большого преведа головкам блока. А оне, сцуки , дорогия!!!Глеб Клинов писал(а):Всех приветствую, и с Праздниками! Уважаемые спортоводы, скажите мне пожалуйста, ТОЛЬКО если знаете точно на монтеро-спорте 2003 года бензин 3 литра, грозит ли обрыв ремня ГРМ капутом двигателя ввиду горячего поцелуя поршней и клапанов??? .

монтеро лимитед 3.5 , 2002. был...
-
- Сообщения: 16
- Зарегистрирован: 07 янв 2007, 19:44
- Откуда: Москва
-
- Сообщения: 16
- Зарегистрирован: 07 янв 2007, 19:44
- Откуда: Москва
-
- Сообщения: 16
- Зарегистрирован: 07 янв 2007, 19:44
- Откуда: Москва
Короче, если немного равномерно посвистывает то и фиг с ним? Кстати один из ремней видно под капотом, не знаю какой. Так вот он в отличном состоянии, и вообще всё под капотом как новое, может и не заморачиваться тогда. А в книге вообще написано замена ремня ГРМ через 100000 миль для монтеро-спорта??? Кого слушать? Вот тоже незадача! ПРОСТО ПРОБЛЕМА В ТОМ ПУСКАТЬ СОВЕТСКИЕ РУКИ В ДВИГУН. ИЛИ НЕТ, ПОВРЕМЕНИТЬ ТЫЩ ДО 100МИЛЬ???
Монтеро 2003 г. в., бензин, автомат
- SNOOPER
- Модератор
- Сообщения: 56841
- Зарегистрирован: 11 дек 2004, 19:49
- Двигатель:: 4D56
- Мой автомобиль(и):: NewMPS
- Откуда: 78
- Откуда: Spb
- Благодарил (а): 1001 раз
- Поблагодарили: 4652 раза
MITSUBISHI
3.0L V6 - SOHC, 24-Valve Engine
MANUFACTURER'S SUGGESTED SCHEDULED MAINTENANCE
For 1995-96 and 2001 Eclipse and Galant models, the manufacturer recommends the belt be replaced every 60,000 miles except in California. In California, timing belt replacement is recommended, but not required, at 60,000 miles. In California, replace timing belt at 100,000 miles, unless previously changed.
For 1997-00 models, the manufacturer recommends the belt be replaced every 60,000 miles except in California, Connecticut, and Massachusetts. In California, Connecticut, and Massachusetts, timing belt replacement is recommended, but not required, at 60,000 miles. In these states, replace timing belt at 100,000 miles, unless previously changed.
For 2002-03 Eclipse and Galant models, the manufacturer recommends the belt be replaced every 60,000 miles except in California, Massachusetts, Maine and Vermont. In California, Massachusetts, Maine and Vermont, timing belt replacement is recommended, but not required, at 60,000 miles. In these states, replace timing belt at 100,000 miles.
For 2001-03 Montero Sport models, the manufacturer recommends the belt be replaced every 60,000 miles except in California, Connecticut, and Massachusetts. In California, Connecticut, and Massachusetts, timing belt replacement is recommended, but not required, at 60,000 miles. In these states, replace timing belt at 100,000 miles, unless previously changed.
CAUTION: This application is an interference engine. Do not rotate camshaft or crankshaft when timing belt is removed, or engine damage may occur.
MITSUBISHI
3.5L V6 - SOHC
MANUFACTURER'S SUGGESTED SCHEDULED MAINTENANCE
For 1997-00 models and 2002-03 models, the manufacturer recommends the belt be replaced every 60,000 miles except in California, Connecticut, and Massachusetts. In California, Connecticut, and Massachusetts, timing belt replacement is recommended, but not required, at 60,000 miles. In these states, replace timing belt at 100,000 miles, unless previously changed.
For 2001 models, the manufacturer recommends the belt be replaced every 60,000 miles except in California, Massachusetts and Vermont. In California, Massachusetts and Vermont, timing belt replacement is recommended, but not required, at 60,000 miles. In these states, replace timing belt at 100,000 miles, unless previously changed.
CAUTION: This application is an interference engine. Do not rotate camshaft or crankshaft when timing belt is removed, or engine damage may occur.
3.0L V6 - SOHC, 24-Valve Engine
MANUFACTURER'S SUGGESTED SCHEDULED MAINTENANCE
For 1995-96 and 2001 Eclipse and Galant models, the manufacturer recommends the belt be replaced every 60,000 miles except in California. In California, timing belt replacement is recommended, but not required, at 60,000 miles. In California, replace timing belt at 100,000 miles, unless previously changed.
For 1997-00 models, the manufacturer recommends the belt be replaced every 60,000 miles except in California, Connecticut, and Massachusetts. In California, Connecticut, and Massachusetts, timing belt replacement is recommended, but not required, at 60,000 miles. In these states, replace timing belt at 100,000 miles, unless previously changed.
For 2002-03 Eclipse and Galant models, the manufacturer recommends the belt be replaced every 60,000 miles except in California, Massachusetts, Maine and Vermont. In California, Massachusetts, Maine and Vermont, timing belt replacement is recommended, but not required, at 60,000 miles. In these states, replace timing belt at 100,000 miles.
For 2001-03 Montero Sport models, the manufacturer recommends the belt be replaced every 60,000 miles except in California, Connecticut, and Massachusetts. In California, Connecticut, and Massachusetts, timing belt replacement is recommended, but not required, at 60,000 miles. In these states, replace timing belt at 100,000 miles, unless previously changed.
CAUTION: This application is an interference engine. Do not rotate camshaft or crankshaft when timing belt is removed, or engine damage may occur.
MITSUBISHI
3.5L V6 - SOHC
MANUFACTURER'S SUGGESTED SCHEDULED MAINTENANCE
For 1997-00 models and 2002-03 models, the manufacturer recommends the belt be replaced every 60,000 miles except in California, Connecticut, and Massachusetts. In California, Connecticut, and Massachusetts, timing belt replacement is recommended, but not required, at 60,000 miles. In these states, replace timing belt at 100,000 miles, unless previously changed.
For 2001 models, the manufacturer recommends the belt be replaced every 60,000 miles except in California, Massachusetts and Vermont. In California, Massachusetts and Vermont, timing belt replacement is recommended, but not required, at 60,000 miles. In these states, replace timing belt at 100,000 miles, unless previously changed.
CAUTION: This application is an interference engine. Do not rotate camshaft or crankshaft when timing belt is removed, or engine damage may occur.
-
- Сообщения: 16
- Зарегистрирован: 07 янв 2007, 19:44
- Откуда: Москва
Огромное спасибо, я уже поехал не поленился, замучал мастера на СТО. Он брызнул ВДэшкой на внешние ремни и моторчик перестал посвистывать. При моём пробеге и состоянии авто, мастер дал все "ЗУБЫ", что тыщь 20 можно без проблем спокойно ездить. Так, что осваиваюсь понемногу.
Монтеро 2003 г. в., бензин, автомат