Пульт ДУ для заводской сигналки
Модераторы: SNOOPER, Nbf, Romik, BAlex, drcham, Podzemshik
Пульт ДУ для заводской сигналки
день добрый.Жена замечательно потеряла пульт вместе с ключом.От ММS.Про ключ я более менее понял - заказать болванку нарезать прошить.А пульт?У меня есть пульт от заводской сигнализации Монтеро 3.Выглядит так же.Его перепрограммировать можно? Если можно то где?Поиском не нашел.Даите ссылку где почитать пжалста
- SNOOPER
- Модератор
- Сообщения: 56844
- Зарегистрирован: 11 дек 2004, 19:49
- Двигатель:: 4D56
- Мой автомобиль(и):: NewMPS
- Откуда: 78
- Откуда: Spb
- Благодарил (а): 1001 раз
- Поблагодарили: 4653 раза
Плохо искал, попробую найти, напиши в каком городе.
Последний раз редактировалось SNOOPER 24 апр 2007, 02:18, всего редактировалось 1 раз.
- Alex Eight
- Сообщения: 2468
- Зарегистрирован: 21 янв 2007, 00:31
- Двигатель:: 6G72, Бензин
- Мой автомобиль(и):: Монтеро спорт.
- Откуда: Москва, Ново-Косино
- Благодарил (а): 1 раз
- Поблагодарили: 11 раз
рольф набери или зайди. помогут. одозначно. если не пройдешь по бюджету, то запомни все действия и исчи альтернативу. вообще - правильные действия подсказывает рольф, кмк. с несогласием бюджета можно исполнителя действий и поменять.
Совсем худо, что-то, воля ваша, недоброе таится в мужчинах, избегающих вина, игр, общества прелестных женщин, застольной беседы. Такие люди или тяжко больны, или втайне ненавидят окружающих.
(С)Воланд. М.Булгаков. "Мастер и Маргарита".
(С)Воланд. М.Булгаков. "Мастер и Маргарита".
Нужно сделать( перепрограммить ) пульт для заводской сигналки.Есть пульт от ММ3 2001г.в.Насколько этот пульт можно перепрограммить в пульт для ММС 2003 г.в.Если нельзя - то я так понимаю придется заказивать пульт в рольфе.У них цены долбанутые.
Я в принципе думал что проблемма не единичная и уже разбиралась.Мож ссылку кто даст?
Я в принципе думал что проблемма не единичная и уже разбиралась.Мож ссылку кто даст?
- SNOOPER
- Модератор
- Сообщения: 56844
- Зарегистрирован: 11 дек 2004, 19:49
- Двигатель:: 4D56
- Мой автомобиль(и):: NewMPS
- Откуда: 78
- Откуда: Spb
- Благодарил (а): 1001 раз
- Поблагодарили: 4653 раза
Очень может быть что срастишь номер у них один MR482414 (три кнопки)
Попробуй так:
DENSO & OMRON/DENSO COPY TRANSMITTER PROGRAMMING
1 You can program up to 4 transmitters. You must program all transmitters at the same time.
2 Insert the key into the ignition lock on the steering column. Do not turn it on.
3 With the ignition key off, connect the MUT-II scan tool into the data link connector.
4 Within 10 seconds of plugging in the MUT-II, press the hazard switch 6 times. The door locks will cycle indication you are in the programming mode. .
5 Press either the LOCK or UNLOCK button on the first transmitter slowly three times within 10 seconds. The power door locks should cycle after the first transmitter is programmed.
6 Press either the LOCK or UNLOCK button on the second transmitter slowly three times within 10 seconds. The door locks should cycle after the second transmitter is programmed. The same procedure applies to a third or fourth transmitter.
7 Disconnect the MUT-II, remove the ignition key. Verify that all transmitters operate properly.
Или так:
OMRON TRANSMITTER PROGRAMMING - HOW TO REGISTER THE SECRET CODE:
Each transmitter has its own stored secret code. When replacing the transmitter, receiver, or when an RKE problem is diagnosed as a secret code registration fault, the secret code must be registered in the receiver EEPROM. Since only two different codes can be stored in the EEPROM memory, when the registration procedure below is repeated twice, the old previously-registered code will be cleared. Registration of the secret code should only be done after confirming with the key that the door lock function operates correctly.
1 Check that all doors lock and unlock properly when using the key.
CAUTION: Always turn the ignition switch to "OFF" before connecting the scan tool.
2 Connect the scan tool (MUT-II) to the data link connector.
3 Close all doors.
4 Within 10 seconds after connecting the scan tool, turn the ignition switch to the ON or ACC position and then back to OFF for 1 second. Do this procedure a total of three times. The doors will lock and unlock once at this time indicating that the system is in the registration mode.
5 Press either the LOCK or UNLOCK button on the transmitter to be registered three times within 10 seconds. The code is now registered.
6 After registration is completed, the door will lock and unlock once.
7 If there are two transmitters, register the first, then register the second using the same procedure within one minute. After completing the second registration, the doors will lock and unlock once.
NOTE: The registration mode will terminate under any of the following conditions:
When registration of the two transmitter secret codes is complete.
When 1 minute has passed after registration mode is started.
If the scan tool (MUT-II) is disconnected (ground is released).
If the ignition switch is turned ON.
If any door is opened.
8 Disconnect the MUT-II and remove the ignition key.
9 Verify that both transmitters operate properly.
Соединение "scan tool (MUT-II)" заменяем, 1 нога колодки диагностики на массу.
Должно получится
Попробуй так:
DENSO & OMRON/DENSO COPY TRANSMITTER PROGRAMMING
1 You can program up to 4 transmitters. You must program all transmitters at the same time.
2 Insert the key into the ignition lock on the steering column. Do not turn it on.
3 With the ignition key off, connect the MUT-II scan tool into the data link connector.
4 Within 10 seconds of plugging in the MUT-II, press the hazard switch 6 times. The door locks will cycle indication you are in the programming mode. .
5 Press either the LOCK or UNLOCK button on the first transmitter slowly three times within 10 seconds. The power door locks should cycle after the first transmitter is programmed.
6 Press either the LOCK or UNLOCK button on the second transmitter slowly three times within 10 seconds. The door locks should cycle after the second transmitter is programmed. The same procedure applies to a third or fourth transmitter.
7 Disconnect the MUT-II, remove the ignition key. Verify that all transmitters operate properly.
Или так:
OMRON TRANSMITTER PROGRAMMING - HOW TO REGISTER THE SECRET CODE:
Each transmitter has its own stored secret code. When replacing the transmitter, receiver, or when an RKE problem is diagnosed as a secret code registration fault, the secret code must be registered in the receiver EEPROM. Since only two different codes can be stored in the EEPROM memory, when the registration procedure below is repeated twice, the old previously-registered code will be cleared. Registration of the secret code should only be done after confirming with the key that the door lock function operates correctly.
1 Check that all doors lock and unlock properly when using the key.
CAUTION: Always turn the ignition switch to "OFF" before connecting the scan tool.
2 Connect the scan tool (MUT-II) to the data link connector.
3 Close all doors.
4 Within 10 seconds after connecting the scan tool, turn the ignition switch to the ON or ACC position and then back to OFF for 1 second. Do this procedure a total of three times. The doors will lock and unlock once at this time indicating that the system is in the registration mode.
5 Press either the LOCK or UNLOCK button on the transmitter to be registered three times within 10 seconds. The code is now registered.
6 After registration is completed, the door will lock and unlock once.
7 If there are two transmitters, register the first, then register the second using the same procedure within one minute. After completing the second registration, the doors will lock and unlock once.
NOTE: The registration mode will terminate under any of the following conditions:
When registration of the two transmitter secret codes is complete.
When 1 minute has passed after registration mode is started.
If the scan tool (MUT-II) is disconnected (ground is released).
If the ignition switch is turned ON.
If any door is opened.
8 Disconnect the MUT-II and remove the ignition key.
9 Verify that both transmitters operate properly.
Соединение "scan tool (MUT-II)" заменяем, 1 нога колодки диагностики на массу.
Должно получится

- SNOOPER
- Модератор
- Сообщения: 56844
- Зарегистрирован: 11 дек 2004, 19:49
- Двигатель:: 4D56
- Мой автомобиль(и):: NewMPS
- Откуда: 78
- Откуда: Spb
- Благодарил (а): 1001 раз
- Поблагодарили: 4653 раза
http://alflash.com.ua/ReadMMC.htm Это по колодке
По пультам, могут подойти если на Спорте был без "Паники" две кнопки MR490289
По Монтере, информацией о том что там использовались с двумя кнопками я не располагаю, на Паджере были
По пультам, могут подойти если на Спорте был без "Паники" две кнопки MR490289
По Монтере, информацией о том что там использовались с двумя кнопками я не располагаю, на Паджере были
