Монтеро 3 LTD-2001 первый взгляд на тачку
Модераторы: SNOOPER, Nbf, алексей - Маленький Мук, Romik, BAlex, drcham, SNOOPER, Nbf, Romik, BAlex, drcham, алексей - Маленький Мук
Монтеро 3 LTD-2001 первый взгляд на тачку
Завтра, наконец -то забираю свою Монтеро 3 LTD(3.5V6) из салона.
В документах значится 215 лошадей - сам удивился ....
Предварительно съездил сегодня - глянул - все ничего, разобраться конечно можно. Но ... Джойстик какой-то гребаный под рулем, кнопок всяких... С руководством было бы веселее(его просто нет). Салон, конечно требует уборки, резина - замены. Первый взгляд на тех.состояние - нормально. Движок работает ровно. Лампочки загораются и гаснут. Раздатка переключается без явных ошибок(по приборам). Фины гады мало того что бастовали две недели, так еще сперли кожух запаски и сломали антену:)) - мелочь. Кожа почти в идеале. Обвес по кругу - говорят для Америки редкость. Оставил для регистрации. После поеду на углубленный тех. осмотр к своим(на предмет битости и вообще...), так что если кому интересно - пишите в теме - отвечу.
Кстати, говорят лить 92. Вот так.
Если у кого есть мануал или ссылки можно делиться....
Всем привет!
В документах значится 215 лошадей - сам удивился ....
Предварительно съездил сегодня - глянул - все ничего, разобраться конечно можно. Но ... Джойстик какой-то гребаный под рулем, кнопок всяких... С руководством было бы веселее(его просто нет). Салон, конечно требует уборки, резина - замены. Первый взгляд на тех.состояние - нормально. Движок работает ровно. Лампочки загораются и гаснут. Раздатка переключается без явных ошибок(по приборам). Фины гады мало того что бастовали две недели, так еще сперли кожух запаски и сломали антену:)) - мелочь. Кожа почти в идеале. Обвес по кругу - говорят для Америки редкость. Оставил для регистрации. После поеду на углубленный тех. осмотр к своим(на предмет битости и вообще...), так что если кому интересно - пишите в теме - отвечу.
Кстати, говорят лить 92. Вот так.
Если у кого есть мануал или ссылки можно делиться....
Всем привет!
- Garison
- Организатор ПТФ
- Сообщения: 2651
- Зарегистрирован: 05 мар 2004, 11:23
- Двигатель:: 6G74
- Мой автомобиль(и):: Pajero
- Откуда: Москва
- Откуда: Moscow, Medvedkovo
- Поблагодарили: 4 раза
- Контактная информация:
Re: Монтеро 3 LTD-2001 первый взгляд на тачку
Ну что ж поздравляю! :smt023ic12623 писал(а):Завтра, наконец -то забираю свою Монтеро 3 LTD(3.5V6) из салона.
Приезжай на ПТФ, обкатаем! :partyman:
Лучше быть, чем казаться.
С уважением Garison & Pajero 1994/6G74L(DOHC)/АКПП/TSL-33х10.5 R15
Hyundai Tiburon
С уважением Garison & Pajero 1994/6G74L(DOHC)/АКПП/TSL-33х10.5 R15
Hyundai Tiburon
Если я правильно понял, то ты купил машину б.у
Интересны следующие вещи (если не секрет):
1. Примерная стоимость авто?
2. Как ты организовал удаленную оценку тех. состояния авто (или поверил на слово продавцу?)?
3. Предусматривает ли сделка право отказаться от авто если ты в Москве (не дай бог) найдешь на диагностике серьезные проблемы (была битая, маленькая компрессия и т.д.)
Заранее благодарен за ответы.
Григорий.
Интересны следующие вещи (если не секрет):
1. Примерная стоимость авто?
2. Как ты организовал удаленную оценку тех. состояния авто (или поверил на слово продавцу?)?
3. Предусматривает ли сделка право отказаться от авто если ты в Москве (не дай бог) найдешь на диагностике серьезные проблемы (была битая, маленькая компрессия и т.д.)
Заранее благодарен за ответы.
Григорий.
С уважением,
Григорий.
Pajero Sport 25TD 2004
Григорий.
Pajero Sport 25TD 2004
Брал через знакомых(дальних).
Стоимость 29000 баксов. Пробег 45 т. миль.
Деньги платил в течение доставки в 3 подхода за время доставки (поиск и доставка получилось почти 3 месяца). Такая схема оплаты, потому что договаривался пригнать машину по себестоимости. Если без знакомых, - в любом салоне возьмут предоплату 1-3 т.баков. и вернут ее если машина не понравится. Удаленную оценку тех состояния не делал - поверил на слово.После диагностики напишу наеб..или нет.
Где-то через месяц после заказа по эл.почте получил фотки машины и данные по комплектации и пробегу.
Кстати на рынке (в Москве) машин с таким пробегом просто нет. А то, что пишут - это уже здесь сматывают. Именно здесь, т.к. там такой фигней не занимаются - подсудное дело.
То что продается в подобной комплектации в Москве и с реальным пробегом в 80(примерно) т. миль. стоит где-то 34-35 т.баков. Сократить стоимость можно в том случае, если заказать напрямую в Америке и отбашлять процентов 50-70 вперед.
А если захочешь купить в салоне то, что в наличии - торговаться никто не будет. Да и состояние проверить тоже толком не дадут.
Везде ответ стандартный - "Машина диллерская", "Да мы серьезная фирма..." и т.д.
После того как продиагностирую машину - приду к окончательным выводам имело ли смысл ТАК делать, как я сделал. И напишу в теме.
8) А колпак запаски обешали привезти со след. партией машин.
Стоимость 29000 баксов. Пробег 45 т. миль.
Деньги платил в течение доставки в 3 подхода за время доставки (поиск и доставка получилось почти 3 месяца). Такая схема оплаты, потому что договаривался пригнать машину по себестоимости. Если без знакомых, - в любом салоне возьмут предоплату 1-3 т.баков. и вернут ее если машина не понравится. Удаленную оценку тех состояния не делал - поверил на слово.После диагностики напишу наеб..или нет.
Где-то через месяц после заказа по эл.почте получил фотки машины и данные по комплектации и пробегу.
Кстати на рынке (в Москве) машин с таким пробегом просто нет. А то, что пишут - это уже здесь сматывают. Именно здесь, т.к. там такой фигней не занимаются - подсудное дело.
То что продается в подобной комплектации в Москве и с реальным пробегом в 80(примерно) т. миль. стоит где-то 34-35 т.баков. Сократить стоимость можно в том случае, если заказать напрямую в Америке и отбашлять процентов 50-70 вперед.
А если захочешь купить в салоне то, что в наличии - торговаться никто не будет. Да и состояние проверить тоже толком не дадут.
Везде ответ стандартный - "Машина диллерская", "Да мы серьезная фирма..." и т.д.

8) А колпак запаски обешали привезти со след. партией машин.
- Sotnik Pajero IV
- Сообщения: 78
- Зарегистрирован: 23 фев 2005, 14:27
- Откуда: Moscow
Кстати на рынке (в Москве) машин с таким пробегом просто нет. А то, что пишут - это уже здесь сматывают. Именно здесь, т.к. там такой фигней не занимаются - подсудное дело.
То что продается в подобной комплектации в Москве и с реальным пробегом в 80(примерно) т. миль. стоит где-то 34-35 т.баков.
Ну ты это загнул. Чтоже получается я купил за $36500 тачку с пробегом почти 130 000 км. Такого не бывает, т.к. есть ещё и внешние характиристики (в смысле визуальный осмотр и плюс на сервисе смотрели) и ещё так называемый CARFAX.
То что продается в подобной комплектации в Москве и с реальным пробегом в 80(примерно) т. миль. стоит где-то 34-35 т.баков.
Ну ты это загнул. Чтоже получается я купил за $36500 тачку с пробегом почти 130 000 км. Такого не бывает, т.к. есть ещё и внешние характиристики (в смысле визуальный осмотр и плюс на сервисе смотрели) и ещё так называемый CARFAX.
PAJERO IV
- Sotnik Pajero IV
- Сообщения: 78
- Зарегистрирован: 23 фев 2005, 14:27
- Откуда: Moscow
А если захочешь купить в салоне то, что в наличии - торговаться никто не будет. Да и состояние проверить тоже толком не дадут.
Везде ответ стандартный - "Машина диллерская", "Да мы серьезная фирма..." и т.д.
Опять ботву пишешь. Я торганулся на $500. И смотреть приезжал раз пять. Все их тачки отсмотрел и облазил и хотел взять одну, но хозяин салона сказал, что эту тачку покупать просто не надо и всё. Пригнали через 2,5 месяца - конфета.
А если бы были деньги 3 месяцами ранее, то в салоне можно было взять один в один с тем, что пригнали. Да я и не торопился особо.
Везде ответ стандартный - "Машина диллерская", "Да мы серьезная фирма..." и т.д.
Опять ботву пишешь. Я торганулся на $500. И смотреть приезжал раз пять. Все их тачки отсмотрел и облазил и хотел взять одну, но хозяин салона сказал, что эту тачку покупать просто не надо и всё. Пригнали через 2,5 месяца - конфета.
А если бы были деньги 3 месяцами ранее, то в салоне можно было взять один в один с тем, что пригнали. Да я и не торопился особо.
PAJERO IV
Я не буду спорить в отношении того кто-чего покупает. Я рассказываю об личном опыте покупки.
Дело имел напрямую с владельцем конторы, которая пригоняет машины из Америки. Про пробег - это его слова.
Про торг могу сказать следующее: скидывают тебе ровно столько, сколько изначально заложено свыше цены. И не центом больше.
Я сам был свидетелем когда с цены 13000 сбросили 1000 - все были довольны до ж..
Про Карфакс - согласен. Но ни каждый сможет это проверить...
И последнее - это цена: я так и сказал 34000-35000 - пробег 80т.миль.
Если ты купил за 36500(а просили 37000) то это реально конечно меньше - но вот на сколько??? может на 10-20т.миль. Как раз соответствует деньге. Если ты в курсе то должен знать, что цена машины у Америкосов зависит в первую очередь от пробега, а не от года выпуска...
В любом случае я рад, что отозвался хоть один владелец Монтеро3
Дай инструкцию...а..
Дело имел напрямую с владельцем конторы, которая пригоняет машины из Америки. Про пробег - это его слова.
Про торг могу сказать следующее: скидывают тебе ровно столько, сколько изначально заложено свыше цены. И не центом больше.
Я сам был свидетелем когда с цены 13000 сбросили 1000 - все были довольны до ж..
Про Карфакс - согласен. Но ни каждый сможет это проверить...
И последнее - это цена: я так и сказал 34000-35000 - пробег 80т.миль.
Если ты купил за 36500(а просили 37000) то это реально конечно меньше - но вот на сколько??? может на 10-20т.миль. Как раз соответствует деньге. Если ты в курсе то должен знать, что цена машины у Америкосов зависит в первую очередь от пробега, а не от года выпуска...
В любом случае я рад, что отозвался хоть один владелец Монтеро3

Дай инструкцию...а..

Последний раз редактировалось ic12623 03 июн 2005, 23:21, всего редактировалось 1 раз.
Монтеро 3 LTD 2001 обвес покругу.
Вообще причина моего написания этой темы было то, что информации по Монтеро 3 практически нет. Хочу выяснить все аспекты так сказать.
Предлагаю перекличку владельцев Монтеро 3. А то все Паджеро, да и все больше Спорт.
Предлагаю перекличку владельцев Монтеро 3. А то все Паджеро, да и все больше Спорт.

Последний раз редактировалось ic12623 03 июн 2005, 23:21, всего редактировалось 1 раз.
Монтеро 3 LTD 2001 обвес покругу.
Полторы недели назад приобрел Montero XLS 2001 78400 т.миль V3.5л. обошлась в 26700 USD. Предоплачивал 1000 (включили в цену). Фотографии видел еще 2 месяца назад, перед отправкой из Штатов (в том числе фото щитка приборов с пробегом). Доставку задержали также из-за забастовки и тоже сперли кожух запаски (где не знаю, но думаю не здесь). За чехол без вопросов сразу скинули 500, и за пару царапин еще 200. Бензин лью 92. Пока все работает нормально, но диагностику сделать надо, чтобы понять какое делать ТО (масло, фильтры и т.п. или полное после 100 тыс.,), т.к. американцы жадные, могли и сэкономить. Я думаю покупка любого авто б/у это все равно лотерея, 100% гарантии отличного состояния никто не даст. А вообще ощущения от авто отличные и на асфальте, и на песке (покатался по пляжу с полным приводом), и по ухабистой лесной дороге. У шефа LTD (2001г) уже 1,5 года - он очень доволен.
Так... дело пошло...хорошо.
Чехлы запаски эти козлы похоже коллекционируют.
500 зеленых хорошая цена за компенсацию. Нашел вот и-маг. аксессуаров, там такой(черный пластиковый с эмблемой) стоит 375.
Даю наводку http://www.gt-auto.ru/index.php?op=cat& ... offset=102
Свою кстати собираюсь заправлять тоже 92. Если кто против - отговорите.
Покупка, конечно лотерея. А гарантии они не дают просто потому, что сами не знают, т.к. своих поставщиков многие никогда в живую так и не видят и доверяют им((или не доверяют
))

Чехлы запаски эти козлы похоже коллекционируют.
500 зеленых хорошая цена за компенсацию. Нашел вот и-маг. аксессуаров, там такой(черный пластиковый с эмблемой) стоит 375.
Даю наводку http://www.gt-auto.ru/index.php?op=cat& ... offset=102
Свою кстати собираюсь заправлять тоже 92. Если кто против - отговорите.
Покупка, конечно лотерея. А гарантии они не дают просто потому, что сами не знают, т.к. своих поставщиков многие никогда в живую так и не видят и доверяют им((или не доверяют

Монтеро 3 LTD 2001 обвес покругу.
- Yandr
- Сообщения: 249
- Зарегистрирован: 22 сен 2004, 14:25
- Откуда: Санкт-Петербург
- Контактная информация:
Здравствуй дорогой! Я тебя узнал.leonya писал(а):Полторы недели назад приобрел Montero XLS 2001 78400 т.миль V3.5л. обошлась в 26700 USD. Предоплачивал 1000 (включили в цену). Фотографии видел еще 2 месяца назад, перед отправкой из Штатов (в том числе фото щитка приборов с пробегом). Доставку задержали также из-за забастовки и тоже сперли кожух запаски (где не знаю, но думаю не здесь). За чехол без вопросов сразу скинули 500, и за пару царапин еще 200. Бензин лью 92. Пока все работает нормально, но диагностику сделать надо, чтобы понять какое делать ТО (масло, фильтры и т.п. или полное после 100 тыс.,), т.к. американцы жадные, могли и сэкономить. Я думаю покупка любого авто б/у это все равно лотерея, 100% гарантии отличного состояния никто не даст. А вообще ощущения от авто отличные и на асфальте, и на песке (покатался по пляжу с полным приводом), и по ухабистой лесной дороге. У шефа LTD (2001г) уже 1,5 года - он очень доволен.

Поздравляю еще раз, сегодня увидимся и обмоем твой новый автомобиль.
Пока без Паджерика.
Юрий.
Юрий.
- SAMURAY
- Сообщения: 100
- Зарегистрирован: 10 мар 2005, 22:11
- Откуда: Украина, Киев
- Контактная информация:
Всем привет! Рад что ряды П-3 пополняются ( в т.ч. на этом форуме). Сам катаюсь уже 4 месяца, правда на Паджере, а не Монтере. Правда не знаю в чем отличия (кроме рынка США). Машиной очень доволен, использую ее по прямому назначению, к чему и вас призываю, у нее проходимость обалденная. Неисправностей (серьезных) обнаружено пока не было. Чего и вам желаю.
- SNOOPER
- Модератор
- Сообщения: 56779
- Зарегистрирован: 11 дек 2004, 19:49
- Двигатель:: 4D56
- Мой автомобиль(и):: NewMPS
- Откуда: 78
- Откуда: Spb
- Благодарил (а): 998 раз
- Поблагодарили: 4631 раз
re
2001 ENGINE PERFORMANCE
Service & Adjustment Specifications
INTRODUCTION
Use this article to quickly find specifications related to servicing and on-vehicle adjustments. This is a quick reference article to use when you are familiar with an adjustment procedure and only need a specification.
CAPACITIES
NOTE: Refill capacities are approximate. Correct fluid level should be determined by mark on dipstick, if applicable.
FLUID CAPACITIES
Application Quantity
Automatic Transaxle (1)
Diamante 8.9 Qts. (8.4L)
Eclipse, Eclipse Spyder & Galant
2.4L 8.1 Qts. (7.7L)
3.0L 8.9 Qts. (8.5L)
Mirage 8.2 Qts. (7.8L)
Automatic Transmission (1)
Montero 9.8 Qts. (9.3L)
Montero Sport 9.8 Qts. (9.3L)
Cooling System (Includes Heater & Reserve Tank)
Diamante (2)10.0 Qts. (9.5L)
Eclipse, Eclipse Spyder & Galant
2.4L (3)7.4 Qts. (7.0L)
3.0L (3)8.5 Qts. (8.0L)
Mirage
1.5L (3)5.3 Qts. (5.0L)
1.8L (3)6.3 Qts. (6.0L)
Montero (4)9.5 Qts. (9.0L)
Montero Sport
With Rear Heater (3)10.6 Qts. (10.0L)
Without Rear Heater (3)9.5 Qts. (9.0L)
Crankcase (Includes Filter) (5)
Diamante, Eclipse, Eclipse Spyder & Galant 4.5 Qts. (4.3L)
Mirage
1.5L 3.5 Qts. (3.3L)
1.8L 4.0 Qts. (3.8L)
Montero (6)5.2 Qts. (4.9L)
Montero Sport
3.0L 4.7 Qts. (4.5L)
3.5L 4.8 Qts. (4.6L)
Differential (7)
Montero
Front 1.3 Qts. (1.2L)
Rear 1.7 Qts. (1.6L)
Montero Sport
Front 1.0 Qt. (.9L)
Rear
3.0L 2.8 Qts. (2.6L)
3.5L 3.4 Qts. (3.2L)
Manual Transaxle (8)
Eclipse & Eclipse Spyder
2.4L 2.3 Qts. (2.2L)
3.0L 3.0 Qts. (2.8L)
Mirage
1.5L 2.2 Qts. (2.1L)
1.8L 2.3 Qts. (2.2L)
Power Steering
Diamante (9)1.9 Pts. (0.9L)
Eclipse, Eclipse Spyder & Galant (9)2.5 Pts. (1.2L)
Mirage (9)1.9 Pts. (0.9L)
Montero (10)2.1 Pts. (1.0L)
Montero Sport (10)2.1 Pts. (1.0L)
Transfer Case (11)
Montero 5.9 Pts. (2.8L)
Montero Sport 5.0 Pts. (2.5L)
(1) Use Diamond ATF SPII M or ATF SPIII.
(2) Use Dia-Queen Long-Life Coolant or high quality ethylene glycol coolant.
(3) Use Mitsubishi Genuine Coolant, or equivalent.
(4) Use high quality ethylene glycol coolant.
(5) Use EOLCS certified, or API SJ EC or SJ/CD EC rated, SAE 5W-30 or 10W-30 engine oil.
(6) Includes cooler.
(7) If conventional differential, use API GL-5, or higher rated, 80W-90 hypoid gear oil. If limited slip differential, use Mitsubishi Genuine Gear Oil, Part No. 8149630EX, or equivalent.
(8) Use API GL-4 SAE 75W-90, or 75W-85W, hypoid gear oil.
(9) Use Mitsubishi Power Steering Fluid.
(10) Use Dexron II.
(11) Use API GL-4 SAE 75W-90, or 75W/85W, gear oil.
QUICK-SERVICE
SERVICE INTERVALS & SPECIFICATIONS
REPLACEMENT INTERVALS
Component Miles
Diamante
Air Filter 30,000
Automatic Transaxle Fluid (1)
Coolant (2)30,000
Oil (3)7500
Oil Filter (4)15,000
Spark Plugs 60,000
Spark Plug Wires 60,000
Timing Belt (5)60,000
Eclipse & Eclipse Spyder
Air Filter 30,000
Automatic Transaxle Fluid (1)
Coolant (6)
Oil (3)7500
Oil Filter (4)15,000
Spark Plugs
Except Platinum 30,000
Platinum 60,000
Spark Plug Wires 60,000
Timing Belt (7)60,000
Galant
Air Filter 30,000
Automatic Transaxle Fluid (1)
Coolant (6)
Oil (3)7500
Oil Filter (4)15,000
Spark Plugs
Except Platinum 30,000
Platinum 60,000
Spark Plug Wires 60,000
Timing Belt (7)60,000
Mirage
Air Filter 30,000
Automatic Transaxle Fluid (1)
Coolant (6)
Oil (3)7500
Oil Filter (4)15,000
Spark Plugs 30,000
Spark Plug Wires 60,000
Timing Belt (5)60,000
Montero
Air Filter 30,000
Automatic Transmission Fluid (8)
Coolant (6)
Front & Rear Axle Fluid (9)30,000
Oil (3)7500
Oil Filter (4)15,000
Spark Plugs (10) 60,000
Spark Plug Wires 60,000
Timing Belt (5)60,000
Montero Sport
Air Filter 30,000
Automatic Transmission (1)
Axle Fluid (9)30,000
Coolant (6)
Oil (3)7500
Oil Filter (4)15,000
Spark Plugs
Except Iridium 30,000
Iridium 60,000
Spark Plug Wires 60,000
Timing Belt (5)60,000
(1) Inspect fluid every year or 15,000 miles for contamination. Change fluid under severe service conditions only.
(2) Replace coolant every 2 years if annual mileage is less than 15,000 miles.
(3) Replace oil every year if annual mileage is less than 7500 miles.
(4) Replace oil filter at oil change if annual mileage is less than 7500 miles.
(5) On California, Massachusetts & Connecticut vehicles, changing timing belt at 60,000 miles is recommended, not required. Change timing belt at 100,000 miles, if not previously changed.
(6) Change coolant at first 4 years or 60,000 miles, then change after every 2 years or 30,000 miles.
(7) On California vehicles, changing timing belt at 60,000 miles is recommended, not required. Change timing belt at 100,000 miles, if not previously changed.
(8) Inspect fluid every year or 15,000 miles. Under severe service conditions, change fluid every 30,000 miles.
(9) With limited-slip differential, change fluid every 30,000 miles. Without limited-slip differential, check fluid level every 30,000 miles.
(10) Use Platinum spark plugs only.
BELT ADJUSTMENT
Application (1)Deflection New Belt - In. (mm) (1)Deflection Used Belt - In. (mm)
Diamante
Generator & A/C .24-.28 (6.0-7.2) .32-.37 (8.2-9.3)
P/S .33-.37 (8.4-9.3) .46-.52 (11.7-13.4)
Eclipse, Eclipse Spyder & Galant
2.4L
Generator .17-.21 (4.4-5.3) .28-.33 (7.2-8.4)
P/S (W/O A/C) .35-.43 (8.8-11.0) .49-.56 (12.5-14.3)
P/S & A/C .35-.43 (8.8-11.0) .49-.56 (12.5-14.3)
3.0L
Generator & A/C .24-.30 (6.2-7.6) .35-.40 (9.0-10.0)
P/S .33-.37 (8.4-9.3) .46-.53 (11.7-13.3)
Mirage
1.5L
Generator .26-.33 (6.6-8.3) .36-.42 (9.2-10.6)
P/S .28-.35 (7.2-9.0) .40-.46 (10.2-11.6)
P/S & A/C .28-.35 (7.2-9.0) .40-.46 (10.2-11.6)
1.8L
Generator .28-.31 (7.0-8.0) .33-.39 (8.5-10.0)
P/S .28-.35 (7.2-9.0) .39-.43 (10.0-11.0)
P/S & A/C .28-.35 (7.2-9.0) .39-.43 (10.0-11.0)
Montero (2) (2)
Montero Sport
3.0L
A/C .17-.20 (4.3-5.1) .22-.25 (5.6-6.4)
Generator .24-.29 (6.0-7.4) .40-.46 (10.1-11.7)
P/S .42-.53 (10.6-13.6) .58-.65 (14.6-16.6)
3.5L
A/C .17-.20 (4.3-5.1) .22-.26 (5.6-6.5)
Generator .24-.29 (6.0-7.4) .40-.46 (10.1-11.7)
P/S .44-.56 (11.1-14.3) .61-.68 (15.3-17.4)
(1) With 22 lbs. (10 kg) pressure applied on longest belt run midway between pulleys.
(2) Uses serpentine belt with automatic belt tensioner.
MECHANICAL CHECKS
ENGINE COMPRESSION
Check engine compression with engine at normal operating temperature, all spark plugs removed and throttle wide open.
COMPRESSION PRESSURE
Application Pressure - psi (kPa)
Diamante
Standard 174 (1200)
Minimum 129 (890)
Eclipse, Eclipse Spyder & Galant
2.4L
Standard 185 (1275)
Minimum 139 (959)
3.0L
Standard 119 (824)
Minimum 83 (575)
Mirage
1.5L
Standard 187 (1290)
Minimum 133 (920)
1.8L
Standard 199 (1370)
Minimum 151 (1040)
Montero
Standard 185 (1275)
Minimum 139 (959)
Montero Sport
3.0L & 3.5L
Standard 174 (1200)
Minimum 129 (890)
Maximum Variation Between Cylinders
All Models 15 (100)
VALVE CLEARANCE
NOTE: All engines are equipped with hydraulic lifters. No adjustment is required.
IGNITION SYSTEM
IGNITION COIL
IGNITION COIL RESISTANCE - Ohms @ 68°F (20°C)
Application Primary Secondary
Diamante .50-.70 9,000-13,000
Eclipse, Eclipse Spyder & Galant
2.4L (1) 8,500-11,500
3.0L .56-.68 9,400-12,800
Mirage
1.5L .50-.70 15,000-22,000
1.8L (1) 14,000-21,000
Montero & Montero Sport .74-.90 20,100-27,300
(1) Coil primary circuit includes power transistor. For testing, see DISTRIBUTORLESS IGNITION SYSTEM (DIS) - 4-CYLINDER under IGNITION CHECKS in BASIC DIAGNOSTIC PROCEDURES article.
HIGH TENSION WIRE RESISTANCE
Wire resistance should not exceed 22,000 ohms for all models.
SPARK PLUGS
SPARK PLUG TYPE
Application Nippondenso No. NGK No.
Diamante PK16PR-P11 PFR5J-11
Eclipse, Eclipse Spyder & Galant
2.4L K16PR-U11 BKR5E-11
3.0L PK20PR11 PFR6G-11
Mirage
1.5L N/A BPR5EKU
1.8L K16PR-U11 BKR5E-11
Montero SK16PR-A11 N/A
Montero Sport
3.0L & 3.5L SK16PR-A11 N/A
SPARK PLUG SPECIFICATIONS
Application (1)Gap In. (mm) Torque Ft. Lbs. (N.m)
All Models .039-.043 (1.0-1.1) 18 (25)
(1) DO NOT adjust gap on Platinum-tipped or Iridium-tipped spark plugs.
FIRING ORDER
WARNING: On many models, improper arrangement of spark plug wires will cause miss firing and surge during high-speed operation. Ensure spark plug wires are routed as shown.
Fig. 1: Firing Order (4-Cylinder)
Courtesy of MITSUBISHI MOTOR SALES OF AMERICA.
Fig. 2: Firing Order (V6)
Courtesy of MITSUBISHI MOTOR SALES OF AMERICA.
Fig. 3: Firing Order (Mirage 1.5L)
Courtesy of MITSUBISHI MOTOR SALES OF AMERICA.
Fig. 4: Firing Order (Mirage 1.8L)
Courtesy of MITSUBISHI MOTOR SALES OF AMERICA.
Fig. 5: Firing Order & Plug Wire Routing (Eclipse & Galant 2.4L)
Courtesy of MITSUBISHI MOTOR SALES OF AMERICA.
Fig. 6: Firing Order (Eclipse & Galant 3.0L)
Courtesy of MITSUBISHI MOTOR SALES OF AMERICA.
Fig. 7: Firing Order (Diamante 3.5L)
Courtesy of MITSUBISHI MOTOR SALES OF AMERICA.
Fig. 8: Firing Order (Montero Sport 3.0L)
Courtesy of MITSUBISHI MOTOR SALES OF AMERICA.
Fig. 9: Firing Order (Montero 3.5L)
Courtesy of MITSUBISHI MOTOR SALES OF AMERICA.
IGNITION TIMING
IGNITION TIMING SPECIFICATIONS (Degrees BTDC @ RPM)
Application (1)Base (2)(3)Actual
1.5L 2-8 @ 600-800 10 @ 600-800
1.8L 2-8 @ 600-800 5 @ 600-800
2.4L
Eclipse & Galant 2-8 @ 600-800 10 @ 600-800
Eclipse Spyder 2-8 @ 650-850 10 @ 650-850
3.0L & 3.5L
Except Montero 2-8 @ 600-800 15 @ 600-800
Montero 2-8 @ 650-850 10 @ 650-850
(1) Ignition timing is NOT adjustable.
(2) Timing will be advanced at higher altitudes, 5-15 degrees, depending on model and altitude.
(3) Actual ignition timing is approximate and may fluctuate plus or minus 7 degrees.
FUEL SYSTEM
FUEL PUMP
REGULATED FUEL PRESSURE
Application At Idle w/Vacuum psi (kPa) At Idle w/o Vacuum psi (kPa)
All Models 39 (270) 47-50 (330-350)
IDLE SPEED
CURB IDLE SPEED SPECIFICATIONS
Application RPM
Except Eclipse Spyder 2.4L & Montero 600-800
Eclipse Spyder 2.4L & Montero 650-850
INJECTOR RESISTANCE
INJECTOR RESISTANCE
Application (1)Ohms
All Models 13-16
(1) Resistance at 68°F (20°C)
THROTTLE POSITION (TP) SENSOR
TP SENSOR ADJUSTMENT SPECIFICATIONS
Application TP Sensor Terminals No. (1)Millivolts
Diamante With Traction Control 1 & 3 580-690
Diamante Without Traction Control 1 & 3 (2)400-1000
Eclipse, Eclipse Spyder & Galant 1 & 3 535-735
Mirage 1.5L & Mirage 1.8L Without Cruise Control 2 & 4 (3)400-1000
Mirage 1.8L With Cruise Control 2 & 4 (2)400-1000
Montero 1 & 3 535-735
Montero Sport 3.0L 1 & 3 (4)400-1000
Montero Sport 3.5L 1 & 3 535-735
(1) With ignition on and TP sensor in idle position.
(2) Test with .055" (1.4 mm) thick feeler gauge inserted maximum .118" (3 mm) deep between throttle lever and free lever.
(3) Test with .177" (.45 mm) thick feeler gauge inserted between fixed SAS and throttle lever.
(4) With Cruise Control, test with .055" (1.4 mm) thick feeler gauge inserted maximum .118" (3 mm) deep between throttle lever and free lever. Without Cruise Control, test with .026" (.65 mm) thick feeler gauge inserted between fixed SAS and throttle lever.
TP SENSOR RESISTANCE SPECIFICATIONS
Application TP Sensor Terminals No. (1)k/Ohms
Except Diamante & Mirage 1 & 4 3.5-6.5
1 & 3 (2)
Diamante 1 & 4 3.5-6.5
3 & 4 (2)
Mirage 1 & 4 3.5-6.5
2 & 4 (2)
(1) With TP sensor in idle position.
(2) Resistance should smoothly change as throttle is opened.
Service & Adjustment Specifications
INTRODUCTION
Use this article to quickly find specifications related to servicing and on-vehicle adjustments. This is a quick reference article to use when you are familiar with an adjustment procedure and only need a specification.
CAPACITIES
NOTE: Refill capacities are approximate. Correct fluid level should be determined by mark on dipstick, if applicable.
FLUID CAPACITIES
Application Quantity
Automatic Transaxle (1)
Diamante 8.9 Qts. (8.4L)
Eclipse, Eclipse Spyder & Galant
2.4L 8.1 Qts. (7.7L)
3.0L 8.9 Qts. (8.5L)
Mirage 8.2 Qts. (7.8L)
Automatic Transmission (1)
Montero 9.8 Qts. (9.3L)
Montero Sport 9.8 Qts. (9.3L)
Cooling System (Includes Heater & Reserve Tank)
Diamante (2)10.0 Qts. (9.5L)
Eclipse, Eclipse Spyder & Galant
2.4L (3)7.4 Qts. (7.0L)
3.0L (3)8.5 Qts. (8.0L)
Mirage
1.5L (3)5.3 Qts. (5.0L)
1.8L (3)6.3 Qts. (6.0L)
Montero (4)9.5 Qts. (9.0L)
Montero Sport
With Rear Heater (3)10.6 Qts. (10.0L)
Without Rear Heater (3)9.5 Qts. (9.0L)
Crankcase (Includes Filter) (5)
Diamante, Eclipse, Eclipse Spyder & Galant 4.5 Qts. (4.3L)
Mirage
1.5L 3.5 Qts. (3.3L)
1.8L 4.0 Qts. (3.8L)
Montero (6)5.2 Qts. (4.9L)
Montero Sport
3.0L 4.7 Qts. (4.5L)
3.5L 4.8 Qts. (4.6L)
Differential (7)
Montero
Front 1.3 Qts. (1.2L)
Rear 1.7 Qts. (1.6L)
Montero Sport
Front 1.0 Qt. (.9L)
Rear
3.0L 2.8 Qts. (2.6L)
3.5L 3.4 Qts. (3.2L)
Manual Transaxle (8)
Eclipse & Eclipse Spyder
2.4L 2.3 Qts. (2.2L)
3.0L 3.0 Qts. (2.8L)
Mirage
1.5L 2.2 Qts. (2.1L)
1.8L 2.3 Qts. (2.2L)
Power Steering
Diamante (9)1.9 Pts. (0.9L)
Eclipse, Eclipse Spyder & Galant (9)2.5 Pts. (1.2L)
Mirage (9)1.9 Pts. (0.9L)
Montero (10)2.1 Pts. (1.0L)
Montero Sport (10)2.1 Pts. (1.0L)
Transfer Case (11)
Montero 5.9 Pts. (2.8L)
Montero Sport 5.0 Pts. (2.5L)
(1) Use Diamond ATF SPII M or ATF SPIII.
(2) Use Dia-Queen Long-Life Coolant or high quality ethylene glycol coolant.
(3) Use Mitsubishi Genuine Coolant, or equivalent.
(4) Use high quality ethylene glycol coolant.
(5) Use EOLCS certified, or API SJ EC or SJ/CD EC rated, SAE 5W-30 or 10W-30 engine oil.
(6) Includes cooler.
(7) If conventional differential, use API GL-5, or higher rated, 80W-90 hypoid gear oil. If limited slip differential, use Mitsubishi Genuine Gear Oil, Part No. 8149630EX, or equivalent.
(8) Use API GL-4 SAE 75W-90, or 75W-85W, hypoid gear oil.
(9) Use Mitsubishi Power Steering Fluid.
(10) Use Dexron II.
(11) Use API GL-4 SAE 75W-90, or 75W/85W, gear oil.
QUICK-SERVICE
SERVICE INTERVALS & SPECIFICATIONS
REPLACEMENT INTERVALS
Component Miles
Diamante
Air Filter 30,000
Automatic Transaxle Fluid (1)
Coolant (2)30,000
Oil (3)7500
Oil Filter (4)15,000
Spark Plugs 60,000
Spark Plug Wires 60,000
Timing Belt (5)60,000
Eclipse & Eclipse Spyder
Air Filter 30,000
Automatic Transaxle Fluid (1)
Coolant (6)
Oil (3)7500
Oil Filter (4)15,000
Spark Plugs
Except Platinum 30,000
Platinum 60,000
Spark Plug Wires 60,000
Timing Belt (7)60,000
Galant
Air Filter 30,000
Automatic Transaxle Fluid (1)
Coolant (6)
Oil (3)7500
Oil Filter (4)15,000
Spark Plugs
Except Platinum 30,000
Platinum 60,000
Spark Plug Wires 60,000
Timing Belt (7)60,000
Mirage
Air Filter 30,000
Automatic Transaxle Fluid (1)
Coolant (6)
Oil (3)7500
Oil Filter (4)15,000
Spark Plugs 30,000
Spark Plug Wires 60,000
Timing Belt (5)60,000
Montero
Air Filter 30,000
Automatic Transmission Fluid (8)
Coolant (6)
Front & Rear Axle Fluid (9)30,000
Oil (3)7500
Oil Filter (4)15,000
Spark Plugs (10) 60,000
Spark Plug Wires 60,000
Timing Belt (5)60,000
Montero Sport
Air Filter 30,000
Automatic Transmission (1)
Axle Fluid (9)30,000
Coolant (6)
Oil (3)7500
Oil Filter (4)15,000
Spark Plugs
Except Iridium 30,000
Iridium 60,000
Spark Plug Wires 60,000
Timing Belt (5)60,000
(1) Inspect fluid every year or 15,000 miles for contamination. Change fluid under severe service conditions only.
(2) Replace coolant every 2 years if annual mileage is less than 15,000 miles.
(3) Replace oil every year if annual mileage is less than 7500 miles.
(4) Replace oil filter at oil change if annual mileage is less than 7500 miles.
(5) On California, Massachusetts & Connecticut vehicles, changing timing belt at 60,000 miles is recommended, not required. Change timing belt at 100,000 miles, if not previously changed.
(6) Change coolant at first 4 years or 60,000 miles, then change after every 2 years or 30,000 miles.
(7) On California vehicles, changing timing belt at 60,000 miles is recommended, not required. Change timing belt at 100,000 miles, if not previously changed.
(8) Inspect fluid every year or 15,000 miles. Under severe service conditions, change fluid every 30,000 miles.
(9) With limited-slip differential, change fluid every 30,000 miles. Without limited-slip differential, check fluid level every 30,000 miles.
(10) Use Platinum spark plugs only.
BELT ADJUSTMENT
Application (1)Deflection New Belt - In. (mm) (1)Deflection Used Belt - In. (mm)
Diamante
Generator & A/C .24-.28 (6.0-7.2) .32-.37 (8.2-9.3)
P/S .33-.37 (8.4-9.3) .46-.52 (11.7-13.4)
Eclipse, Eclipse Spyder & Galant
2.4L
Generator .17-.21 (4.4-5.3) .28-.33 (7.2-8.4)
P/S (W/O A/C) .35-.43 (8.8-11.0) .49-.56 (12.5-14.3)
P/S & A/C .35-.43 (8.8-11.0) .49-.56 (12.5-14.3)
3.0L
Generator & A/C .24-.30 (6.2-7.6) .35-.40 (9.0-10.0)
P/S .33-.37 (8.4-9.3) .46-.53 (11.7-13.3)
Mirage
1.5L
Generator .26-.33 (6.6-8.3) .36-.42 (9.2-10.6)
P/S .28-.35 (7.2-9.0) .40-.46 (10.2-11.6)
P/S & A/C .28-.35 (7.2-9.0) .40-.46 (10.2-11.6)
1.8L
Generator .28-.31 (7.0-8.0) .33-.39 (8.5-10.0)
P/S .28-.35 (7.2-9.0) .39-.43 (10.0-11.0)
P/S & A/C .28-.35 (7.2-9.0) .39-.43 (10.0-11.0)
Montero (2) (2)
Montero Sport
3.0L
A/C .17-.20 (4.3-5.1) .22-.25 (5.6-6.4)
Generator .24-.29 (6.0-7.4) .40-.46 (10.1-11.7)
P/S .42-.53 (10.6-13.6) .58-.65 (14.6-16.6)
3.5L
A/C .17-.20 (4.3-5.1) .22-.26 (5.6-6.5)
Generator .24-.29 (6.0-7.4) .40-.46 (10.1-11.7)
P/S .44-.56 (11.1-14.3) .61-.68 (15.3-17.4)
(1) With 22 lbs. (10 kg) pressure applied on longest belt run midway between pulleys.
(2) Uses serpentine belt with automatic belt tensioner.
MECHANICAL CHECKS
ENGINE COMPRESSION
Check engine compression with engine at normal operating temperature, all spark plugs removed and throttle wide open.
COMPRESSION PRESSURE
Application Pressure - psi (kPa)
Diamante
Standard 174 (1200)
Minimum 129 (890)
Eclipse, Eclipse Spyder & Galant
2.4L
Standard 185 (1275)
Minimum 139 (959)
3.0L
Standard 119 (824)
Minimum 83 (575)
Mirage
1.5L
Standard 187 (1290)
Minimum 133 (920)
1.8L
Standard 199 (1370)
Minimum 151 (1040)
Montero
Standard 185 (1275)
Minimum 139 (959)
Montero Sport
3.0L & 3.5L
Standard 174 (1200)
Minimum 129 (890)
Maximum Variation Between Cylinders
All Models 15 (100)
VALVE CLEARANCE
NOTE: All engines are equipped with hydraulic lifters. No adjustment is required.
IGNITION SYSTEM
IGNITION COIL
IGNITION COIL RESISTANCE - Ohms @ 68°F (20°C)
Application Primary Secondary
Diamante .50-.70 9,000-13,000
Eclipse, Eclipse Spyder & Galant
2.4L (1) 8,500-11,500
3.0L .56-.68 9,400-12,800
Mirage
1.5L .50-.70 15,000-22,000
1.8L (1) 14,000-21,000
Montero & Montero Sport .74-.90 20,100-27,300
(1) Coil primary circuit includes power transistor. For testing, see DISTRIBUTORLESS IGNITION SYSTEM (DIS) - 4-CYLINDER under IGNITION CHECKS in BASIC DIAGNOSTIC PROCEDURES article.
HIGH TENSION WIRE RESISTANCE
Wire resistance should not exceed 22,000 ohms for all models.
SPARK PLUGS
SPARK PLUG TYPE
Application Nippondenso No. NGK No.
Diamante PK16PR-P11 PFR5J-11
Eclipse, Eclipse Spyder & Galant
2.4L K16PR-U11 BKR5E-11
3.0L PK20PR11 PFR6G-11
Mirage
1.5L N/A BPR5EKU
1.8L K16PR-U11 BKR5E-11
Montero SK16PR-A11 N/A
Montero Sport
3.0L & 3.5L SK16PR-A11 N/A
SPARK PLUG SPECIFICATIONS
Application (1)Gap In. (mm) Torque Ft. Lbs. (N.m)
All Models .039-.043 (1.0-1.1) 18 (25)
(1) DO NOT adjust gap on Platinum-tipped or Iridium-tipped spark plugs.
FIRING ORDER
WARNING: On many models, improper arrangement of spark plug wires will cause miss firing and surge during high-speed operation. Ensure spark plug wires are routed as shown.
Fig. 1: Firing Order (4-Cylinder)
Courtesy of MITSUBISHI MOTOR SALES OF AMERICA.
Fig. 2: Firing Order (V6)
Courtesy of MITSUBISHI MOTOR SALES OF AMERICA.
Fig. 3: Firing Order (Mirage 1.5L)
Courtesy of MITSUBISHI MOTOR SALES OF AMERICA.
Fig. 4: Firing Order (Mirage 1.8L)
Courtesy of MITSUBISHI MOTOR SALES OF AMERICA.
Fig. 5: Firing Order & Plug Wire Routing (Eclipse & Galant 2.4L)
Courtesy of MITSUBISHI MOTOR SALES OF AMERICA.
Fig. 6: Firing Order (Eclipse & Galant 3.0L)
Courtesy of MITSUBISHI MOTOR SALES OF AMERICA.
Fig. 7: Firing Order (Diamante 3.5L)
Courtesy of MITSUBISHI MOTOR SALES OF AMERICA.
Fig. 8: Firing Order (Montero Sport 3.0L)
Courtesy of MITSUBISHI MOTOR SALES OF AMERICA.
Fig. 9: Firing Order (Montero 3.5L)
Courtesy of MITSUBISHI MOTOR SALES OF AMERICA.
IGNITION TIMING
IGNITION TIMING SPECIFICATIONS (Degrees BTDC @ RPM)
Application (1)Base (2)(3)Actual
1.5L 2-8 @ 600-800 10 @ 600-800
1.8L 2-8 @ 600-800 5 @ 600-800
2.4L
Eclipse & Galant 2-8 @ 600-800 10 @ 600-800
Eclipse Spyder 2-8 @ 650-850 10 @ 650-850
3.0L & 3.5L
Except Montero 2-8 @ 600-800 15 @ 600-800
Montero 2-8 @ 650-850 10 @ 650-850
(1) Ignition timing is NOT adjustable.
(2) Timing will be advanced at higher altitudes, 5-15 degrees, depending on model and altitude.
(3) Actual ignition timing is approximate and may fluctuate plus or minus 7 degrees.
FUEL SYSTEM
FUEL PUMP
REGULATED FUEL PRESSURE
Application At Idle w/Vacuum psi (kPa) At Idle w/o Vacuum psi (kPa)
All Models 39 (270) 47-50 (330-350)
IDLE SPEED
CURB IDLE SPEED SPECIFICATIONS
Application RPM
Except Eclipse Spyder 2.4L & Montero 600-800
Eclipse Spyder 2.4L & Montero 650-850
INJECTOR RESISTANCE
INJECTOR RESISTANCE
Application (1)Ohms
All Models 13-16
(1) Resistance at 68°F (20°C)
THROTTLE POSITION (TP) SENSOR
TP SENSOR ADJUSTMENT SPECIFICATIONS
Application TP Sensor Terminals No. (1)Millivolts
Diamante With Traction Control 1 & 3 580-690
Diamante Without Traction Control 1 & 3 (2)400-1000
Eclipse, Eclipse Spyder & Galant 1 & 3 535-735
Mirage 1.5L & Mirage 1.8L Without Cruise Control 2 & 4 (3)400-1000
Mirage 1.8L With Cruise Control 2 & 4 (2)400-1000
Montero 1 & 3 535-735
Montero Sport 3.0L 1 & 3 (4)400-1000
Montero Sport 3.5L 1 & 3 535-735
(1) With ignition on and TP sensor in idle position.
(2) Test with .055" (1.4 mm) thick feeler gauge inserted maximum .118" (3 mm) deep between throttle lever and free lever.
(3) Test with .177" (.45 mm) thick feeler gauge inserted between fixed SAS and throttle lever.
(4) With Cruise Control, test with .055" (1.4 mm) thick feeler gauge inserted maximum .118" (3 mm) deep between throttle lever and free lever. Without Cruise Control, test with .026" (.65 mm) thick feeler gauge inserted between fixed SAS and throttle lever.
TP SENSOR RESISTANCE SPECIFICATIONS
Application TP Sensor Terminals No. (1)k/Ohms
Except Diamante & Mirage 1 & 4 3.5-6.5
1 & 3 (2)
Diamante 1 & 4 3.5-6.5
3 & 4 (2)
Mirage 1 & 4 3.5-6.5
2 & 4 (2)
(1) With TP sensor in idle position.
(2) Resistance should smoothly change as throttle is opened.
- SNOOPER
- Модератор
- Сообщения: 56779
- Зарегистрирован: 11 дек 2004, 19:49
- Двигатель:: 4D56
- Мой автомобиль(и):: NewMPS
- Откуда: 78
- Откуда: Spb
- Благодарил (а): 998 раз
- Поблагодарили: 4631 раз
Бензин
RECOMMENDED FUELS
TECHNICAL SERVICE BULLETIN
Reference Number(s): TSB-00-13-003, Date of Issue: April, 2000
RECOMMENDED FUELS
Model(s): 1992-2001 Mitsubishi Montero; 1997-2000 Mitsubishi Montero Sport, Diamante, Mirage; 1999-2000 Mitsubishi Galant; 2000 Mitsubishi Eclipse; 2001 Mitsubishi Eclipse Spyder
Group: 13 - Fuel
Bulletin No.: TSB-00-13-003
Date: April, 2000
PURPOSE
The chart below contains recommended fuels for 1992-2001 Montero, 1997-2000 Montero Sport, 1997-2000 Diamante, 1999-2000 Galant, 2000 Eclipse, 2001 Eclipse Spyder, 1997-2000 Mirage.
These vehicles are designed for optimum performance using the recommended octane fuel.
Using fuel with a higher than recommended octane under normal operating conditions may result in poor startability, engine stumble, hesitation, and/or stalling.
Using fuel with a lower than recommended octane under normal operating conditions may reduce the performance.
FUEL RECOMMENDATION CHART
Model Model Year Engine (1) Fuel Octane
Montero 1992-2000 6G72-S2 (3.0L) 6G72-S4 (3.0L) 6G74-D4 (3.5L) 6G74-S4 (3.5L) Regular Regular Premium Regular 87 87 91 87
Montero 2001 6G74-S4 (3.5L) Premium 91
Montero Sport 1997-2000 4G64-S4 (2.4L) 6G72-S4 (3.0L) 6G74-S4 (3.5L) Regular Regular Regular 87 87 87
Diamante 1997-2000 6G74-S4 (3.5L) Premium 91
Galant 1999-2000 4G64-S4 (2.4L) 6G72-S4 (3.0L) Regular Premium 87 91
Eclipse 2000 4G64-S4 (2.4L) 6G72-S4 (3.0L) Regular Premium 87 91
Eclipse Spyder 2001 4G64-S4 (2.4L) 6G72-S4 (3.0L) Regular Premium 87 91
Mirage 1997-2000 4G15-S3 (1.5L) 4G93-S4 (1.8L) Regular Regular 87 87
(1) S2 = Single cam, 2 valves/cylinder; S4 = Single cam, 4 valves/cylinder; S3 = Single cam, 3 valves/cylinder; D4 = Dual cam, 4 valves/cylinder.
TECHNICAL SERVICE BULLETIN
Reference Number(s): TSB-00-13-003, Date of Issue: April, 2000
RECOMMENDED FUELS
Model(s): 1992-2001 Mitsubishi Montero; 1997-2000 Mitsubishi Montero Sport, Diamante, Mirage; 1999-2000 Mitsubishi Galant; 2000 Mitsubishi Eclipse; 2001 Mitsubishi Eclipse Spyder
Group: 13 - Fuel
Bulletin No.: TSB-00-13-003
Date: April, 2000
PURPOSE
The chart below contains recommended fuels for 1992-2001 Montero, 1997-2000 Montero Sport, 1997-2000 Diamante, 1999-2000 Galant, 2000 Eclipse, 2001 Eclipse Spyder, 1997-2000 Mirage.
These vehicles are designed for optimum performance using the recommended octane fuel.
Using fuel with a higher than recommended octane under normal operating conditions may result in poor startability, engine stumble, hesitation, and/or stalling.
Using fuel with a lower than recommended octane under normal operating conditions may reduce the performance.
FUEL RECOMMENDATION CHART
Model Model Year Engine (1) Fuel Octane
Montero 1992-2000 6G72-S2 (3.0L) 6G72-S4 (3.0L) 6G74-D4 (3.5L) 6G74-S4 (3.5L) Regular Regular Premium Regular 87 87 91 87
Montero 2001 6G74-S4 (3.5L) Premium 91
Montero Sport 1997-2000 4G64-S4 (2.4L) 6G72-S4 (3.0L) 6G74-S4 (3.5L) Regular Regular Regular 87 87 87
Diamante 1997-2000 6G74-S4 (3.5L) Premium 91
Galant 1999-2000 4G64-S4 (2.4L) 6G72-S4 (3.0L) Regular Premium 87 91
Eclipse 2000 4G64-S4 (2.4L) 6G72-S4 (3.0L) Regular Premium 87 91
Eclipse Spyder 2001 4G64-S4 (2.4L) 6G72-S4 (3.0L) Regular Premium 87 91
Mirage 1997-2000 4G15-S3 (1.5L) 4G93-S4 (1.8L) Regular Regular 87 87
(1) S2 = Single cam, 2 valves/cylinder; S4 = Single cam, 4 valves/cylinder; S3 = Single cam, 3 valves/cylinder; D4 = Dual cam, 4 valves/cylinder.
- SNOOPER
- Модератор
- Сообщения: 56779
- Зарегистрирован: 11 дек 2004, 19:49
- Двигатель:: 4D56
- Мой автомобиль(и):: NewMPS
- Откуда: 78
- Откуда: Spb
- Благодарил (а): 998 раз
- Поблагодарили: 4631 раз
Спецификация
2001 MONTERO TECHNICAL SPECIFICATIONS
TECHNICAL SERVICE BULLETIN
Reference Number(s): TSB-00-00-013, Date of Issue: May, 2000
2001 MONTERO TECHNICAL SPECIFICATIONS
Model(s): 2001 Mitsubishi Montero
Group: 00 - General
Bulletin No.: TSB-00-00-013
Date: May, 2000
SERVICE INFORMATION
ENGINE SPECIFICATIONS
Item Specification XLS & Limited
Type 24 Valve SOHC V6
Engine Code 6G74
Valve Train 4 per cyl
Displacement (cc/cu. in.) 3496 / 213
Bore x Stroke (in./mm) 3.66 x 3.38 / 93 x 85.8
Compression Ratio 9.0:1
Horsepower @ RPM (BHP) 203 @ 5000 RPM
Torque @ RPM (lbs-ft) 235 @ 3000 RPM
Engine Block/Cylinder Heads Cast Iron / Aluminum
Redline RPM 6000 RPM
Fuel System Electronically controlled multi-point fuel injection
Fuel Requirement Premium Unleaded
Engine Oil Capacity (qt./l) 5.2 / 4.9
Coolant (qt./l) 10.0 / 9.5
SUSPENSION SPECIFICATIONS
Item Specification XLS & Limited
Front Independent double wishbone with coil spring
Rear Independent Multi-Link with coil spring
Front Stabilizer Bar (dia. in./mm) 1.2 / 30
Rear Stabilizer Bar (dia. in./mm) 1.0 / 24
BRAKE SPECIFICATIONS
Item Specification XLS & Limited
Front Ventilated Disc (diameter in./mm) 11.4 / 290
Rear Ventilated Disc (diameter in./mm) 11.8 / 300
Multi-Mode Anti-lock Braking System Standard
ABS 4-sensor, 4-channel
Type Multi-Mode ABS system
EXTERIOR DIMENSIONS
Item Specification XLS & Limited
Wheelbase (in./mm) 109.4 / 2780
Length (in./mm) 188.7 / 4795
Width (in./mm) 73.8 / 1875
Height (in./mm) 74.2 / 1885 (with roof rail)
Front Tread Width (in./mm) 61.6 / 1560
Rear Tread Width (in./mm) 61.6 / 1560
Minimum Ground Clearance (in./mm) 9.3 / 235
Approach Angle 42°
Departure Angle 24°
Aerodynamic Drag Coefficient 0.42
INTERIOR DIMENSIONS
Item Specification
Interior Volume (cu. ft.) 146.7 / 138 w/sunroof
Passenger Volume (cu. ft.) 104.6
Cargo Area, Max. Capacity (cu. ft.) 96.4 / 91.1 w/sunroof
Cargo Capacity, 3rd Row Stored (cu. ft.) 42.1 / 39.8 w/sunroof
PASSENGER SPACE DIMENSIONS
Item Front 2nd Row 3rd Row
Head Room (in./mm) w/ sunroof 41.4/1042 40.2/1021 37.9/962
Head Room (in./mm) w/o sunroof 38.9/988 37.7/957 35.3/896
Shoulder Room (in./mm) 58.5/1485 58.5/1485 59.1/1500
Hip Room (in./mm) 56.0/1421 55.0/1396 43.4/1091
Leg Room (in./mm) 42.7/1084 37.6/954 19.4/492
TRANSMISSION RATIOS
Gear Ratio XLS Ratio LTD
1st 2.842 3.789
2nd 1.495 2.057
3rd 1.000 1.421
4th 0.731 1.000
5th N/A 0.731
Reverse 2.720 3.865
Final Drive 4.900 4.300
TRANSMISSION TYPES
Model A/T Type
XLS Electronically Controlled
Limited Electronically Controlled Sportronic
4-WHEEL DRIVE SYSTEM SPECIFICATIONS
Model Type
XLS Part Time 4WD
Limited Active Trac 4WD
TRANSFER GEAR RATIOS
Gear Ratio
High Range 1.000
Low Range 1.900
STEERING (XLS & LTD)
Item Specification XLS & Limited
Type Rack & Pinion
Ratio TBD
Turning Circle C-C (ft./m) 37.4 / 11.4
Turns Lock-to-Lock 3.15
WEIGHT SPECIFICATIONS
Item Specification XLS Specification LTD
Weight Distrib. (frt/rr %) 49/51 49/51
GVWR (lbs./kg.) 5840 / 2650 5840 / 2650
Curb Weight A/T (lbs./kg.) 4542 / 2060 4675 / 2120
Payload (lbs.) 1298 1165
WHEEL & TIRE SPECIFICATIONS
Item Specification
Wheel Type Aluminum Alloy
Wheel Size 16 x 7
Tire Size/Type P265/70R mud and snow tires
Spare Tire Full Size
TOWING CAPACITY
Item Specification
With trailer brakes 5000 lbs
Without trailer brakes 1500 lbs
Maximum trailer tongue load 500 lbs
ELECTRICAL SYSTEM SPECIFICATIONS
Item Specification
Battery 12-volt maintenance free
Alternator 85
FUEL TANK CAPACITY SPECIFICATIONS
Gallons Liters
23.8 90
EPA FUEL ECONOMY (M.P.G.)
Model City Hwy.
XLS 14 18
Limited 13 17
WARRANTY SPECIFICATIONS
Type Years Miles
Basic 3 36,000
Anti-corrosion 7 100,000
Powertrain 5 60,000
Electronics 3 36,000
TECHNICAL SERVICE BULLETIN
Reference Number(s): TSB-00-00-013, Date of Issue: May, 2000
2001 MONTERO TECHNICAL SPECIFICATIONS
Model(s): 2001 Mitsubishi Montero
Group: 00 - General
Bulletin No.: TSB-00-00-013
Date: May, 2000
SERVICE INFORMATION
ENGINE SPECIFICATIONS
Item Specification XLS & Limited
Type 24 Valve SOHC V6
Engine Code 6G74
Valve Train 4 per cyl
Displacement (cc/cu. in.) 3496 / 213
Bore x Stroke (in./mm) 3.66 x 3.38 / 93 x 85.8
Compression Ratio 9.0:1
Horsepower @ RPM (BHP) 203 @ 5000 RPM
Torque @ RPM (lbs-ft) 235 @ 3000 RPM
Engine Block/Cylinder Heads Cast Iron / Aluminum
Redline RPM 6000 RPM
Fuel System Electronically controlled multi-point fuel injection
Fuel Requirement Premium Unleaded
Engine Oil Capacity (qt./l) 5.2 / 4.9
Coolant (qt./l) 10.0 / 9.5
SUSPENSION SPECIFICATIONS
Item Specification XLS & Limited
Front Independent double wishbone with coil spring
Rear Independent Multi-Link with coil spring
Front Stabilizer Bar (dia. in./mm) 1.2 / 30
Rear Stabilizer Bar (dia. in./mm) 1.0 / 24
BRAKE SPECIFICATIONS
Item Specification XLS & Limited
Front Ventilated Disc (diameter in./mm) 11.4 / 290
Rear Ventilated Disc (diameter in./mm) 11.8 / 300
Multi-Mode Anti-lock Braking System Standard
ABS 4-sensor, 4-channel
Type Multi-Mode ABS system
EXTERIOR DIMENSIONS
Item Specification XLS & Limited
Wheelbase (in./mm) 109.4 / 2780
Length (in./mm) 188.7 / 4795
Width (in./mm) 73.8 / 1875
Height (in./mm) 74.2 / 1885 (with roof rail)
Front Tread Width (in./mm) 61.6 / 1560
Rear Tread Width (in./mm) 61.6 / 1560
Minimum Ground Clearance (in./mm) 9.3 / 235
Approach Angle 42°
Departure Angle 24°
Aerodynamic Drag Coefficient 0.42
INTERIOR DIMENSIONS
Item Specification
Interior Volume (cu. ft.) 146.7 / 138 w/sunroof
Passenger Volume (cu. ft.) 104.6
Cargo Area, Max. Capacity (cu. ft.) 96.4 / 91.1 w/sunroof
Cargo Capacity, 3rd Row Stored (cu. ft.) 42.1 / 39.8 w/sunroof
PASSENGER SPACE DIMENSIONS
Item Front 2nd Row 3rd Row
Head Room (in./mm) w/ sunroof 41.4/1042 40.2/1021 37.9/962
Head Room (in./mm) w/o sunroof 38.9/988 37.7/957 35.3/896
Shoulder Room (in./mm) 58.5/1485 58.5/1485 59.1/1500
Hip Room (in./mm) 56.0/1421 55.0/1396 43.4/1091
Leg Room (in./mm) 42.7/1084 37.6/954 19.4/492
TRANSMISSION RATIOS
Gear Ratio XLS Ratio LTD
1st 2.842 3.789
2nd 1.495 2.057
3rd 1.000 1.421
4th 0.731 1.000
5th N/A 0.731
Reverse 2.720 3.865
Final Drive 4.900 4.300
TRANSMISSION TYPES
Model A/T Type
XLS Electronically Controlled
Limited Electronically Controlled Sportronic
4-WHEEL DRIVE SYSTEM SPECIFICATIONS
Model Type
XLS Part Time 4WD
Limited Active Trac 4WD
TRANSFER GEAR RATIOS
Gear Ratio
High Range 1.000
Low Range 1.900
STEERING (XLS & LTD)
Item Specification XLS & Limited
Type Rack & Pinion
Ratio TBD
Turning Circle C-C (ft./m) 37.4 / 11.4
Turns Lock-to-Lock 3.15
WEIGHT SPECIFICATIONS
Item Specification XLS Specification LTD
Weight Distrib. (frt/rr %) 49/51 49/51
GVWR (lbs./kg.) 5840 / 2650 5840 / 2650
Curb Weight A/T (lbs./kg.) 4542 / 2060 4675 / 2120
Payload (lbs.) 1298 1165
WHEEL & TIRE SPECIFICATIONS
Item Specification
Wheel Type Aluminum Alloy
Wheel Size 16 x 7
Tire Size/Type P265/70R mud and snow tires
Spare Tire Full Size
TOWING CAPACITY
Item Specification
With trailer brakes 5000 lbs
Without trailer brakes 1500 lbs
Maximum trailer tongue load 500 lbs
ELECTRICAL SYSTEM SPECIFICATIONS
Item Specification
Battery 12-volt maintenance free
Alternator 85
FUEL TANK CAPACITY SPECIFICATIONS
Gallons Liters
23.8 90
EPA FUEL ECONOMY (M.P.G.)
Model City Hwy.
XLS 14 18
Limited 13 17
WARRANTY SPECIFICATIONS
Type Years Miles
Basic 3 36,000
Anti-corrosion 7 100,000
Powertrain 5 60,000
Electronics 3 36,000